The journey begins - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Marco Heijnen - WaarBenJij.nu The journey begins - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Marco Heijnen - WaarBenJij.nu

The journey begins

Blijf op de hoogte en volg Marco

21 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Gainesville

Woensdag 20 augustus,0 4:15 de wekker gaat, laatste keer een frisse douche in Helden en dan denk je rustig te gaan ontbijten, staan daar Mikey, Randy, Robin, Gilian en Dion om ’s-Morgens 04:40 in de keuken. Een leuke verrassing en niet veel later volgde Jelle met zijn ouders. 05:00 de reis richting Gainesville kan beginnen. Na aankomst en een klein uurtje wachten in Dusseldorf op het vliegveld, konden we inchecken. Hoe zwaar zullen de koffers zijn…. 21,3 kilo, geen probleem! Na een goede kop koffie dan het vliegtuig in, net zoals elk vliegtuig is er te weinig beenruimte voor mensen langer dan 1,90m maar verder prima, eigen tv met wat films en verstelbare kopsteunen, heerlijk! Hoewel de jongen voor mij na nog geen 5 minuten zijn stoel ruimschoost naar achter zette, werd hem na een venijnige blik toch snel duidelijk dat dit niet de bedoeling was.

Tijdens de vlucht vloog de tijd voorbij… om in de stemming te komen alvast wat American Cookies, enkele uren later gevolgd door een lunch. Broccoli, kip en zout stonden op het menu ofja zout, het was zout met een beetje aardappel, gevolgd door een brownie die dan weer wel goed te eten was.

Enkele films en afleveringen van Suits later, kwamen we in Miami aan waar we vervolgens na strenge paspoortcontrole ongeveer 3 uur moesten wachten op onze binnenlandse vlucht naar Orlando. Ook deze vlucht ging snel voorbij, samen met onze stewardes met klompen, ja echte klompen, het waren geen Gevavi’s maar het kon ermee door. Binnen 40 minuutjes waren we in Orlando en aangezien we in Miami niet konden pinnen? hebben we dit maar in Orlando gedaan om ons zelf vervolgens te trakteren op, hoe kan het ook anders, MC Donalds.

De onvriendelijkheid in Miami werd ruimschoots goedgemaakt door de service in Orlando, bij de informatiebalie kregen we telefoonnummers van een hotel in de buurt en konden we de busreis van Orlando naar Gainesville boeken. Nadat alles geregeld was konden we eindelijk naar ons hotel, heerlijk om na zo’n dagje neer te ploffen op een kingsize bed! Morgen weer vroeg uit de veren, om 5:30 vertrekken we naar Gainesville, alwaar het studentenleven kan beginnen!