WEEKENDTRIP MIAMI!!! - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Marco Heijnen - WaarBenJij.nu WEEKENDTRIP MIAMI!!! - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Marco Heijnen - WaarBenJij.nu

WEEKENDTRIP MIAMI!!!

Blijf op de hoogte en volg Marco

06 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Miami Beach

Boring Tuesday 30-09-2014
Vandaag een rustig dagje, les en vanavond is er een receptie voor de President van volgens mij de internationals. In ieder geval zijn er veel bekende en gratis eten dus dat is altijd prima. Daarnaast ben ik erachter gekomen dat we slechts van 2 vakken een eindexamen hebben in december, niet mis als je bedenkt dat de examenperiode 8 dagen is. 6 dagen extra vakantie dus!
We wisten niet goed wat we moesten verwachten van de meeting met de president ofja meeting het was een receptie. Het enige wat we wisten was dat er gratis eten was en dat er veel bekende zouden zijn dus reden genoeg om te gaan. Eenmaal aangekomen bleek het een chique bedoeling te zijn, god weet hoeveel mensen stonden je op te wachten en te dirigeren naar de juiste plek, één persoon was constant de lift aan het bedienen en eenmaal binnen stond er uitgebreid buffet klaar. Hongerig dat ik was ben ik maar meteen aan het buffet begonnen en van alles lekkers geproefd, links en rechts met wat mensen geouwehoerd en even geluisterd naar de speech van de president die eigenlijk geen drol voorstelde maar goed het was gezellig. Vervolgens weer heerlijk sporten en nog een beetje leren voor de plantentoets van morgen. Zo is het leventje hier in Gainesville prima vol te houden!

OKTOBERFEST 01-10-2014
Aangezien Courtney ons had gevraagd of we naar Miami wouden gaan dit weekend en wij dit wel zagen zitten hadden we al het een en ander uitgezocht. Tot onze teleurstelling ging het niet meer door aangezien ze een toets heeft op maandag maar gelukkig wouden onze Franse vrienden iets gaan ondernemen. Het zou Tampa worden (2 uur rijden) om daar vervolgens aan het strand te chillen maar toen we hoorde dat er iemand naar Miami ging om haar ouders te bezoeken en plaats had in de auto besloten we de gok te wagen. Ze had nog steeds plaats dus we gingen opzoeken of er goede hotels waren in Miami Beach die niet te prijzig waren, GEVONDEN! Oftewel hotel geboekt en morgen gaan Jelle, Reda (een Fransman van onze gang) en ik gaan gezellig 4 daagjes naar Miami. We missen maar 1 uurtje les dus dat maakt niet zoveel uit, zeker aangezien dit de makkelijkste les van allemaal is. Heerlijk weg uit Gainesville en lekker genieten van het niks doen!

Daarnaast heb ik besloten om mijn Portugees iets serieuzer aan te gaan pakken dus vandaag heb ik mijn eerste les gehad! Ik had op de international student groep op facebook een bericht gezet of iemand me wou helpen met Portugees en kreeg een reactie van een Braziliaans meisje die haar Engels wilde verbeteren. Mijn Engels is gelukkig goed dus kwam dit prima uit, daarnaast kan ik me bij haar gelukkig concentreren op het studeren in plaats van andere zaken..

Miami 02-10-2014
Aangezien we dus naar Miami wilde dit weekend hadden we een hotelletje geboekt voor 3 dagen, echter we hadden eerst nog les tot half 3. Na de les en toets die we overigens ook hadden was het tijd voor de lange trip naar het zuiden. Sadaf (een meisje dat we hier hebben leren kennen) ging naar haar ouders in Miami en vond het niet erg om ons mee te nemen. Gewapend met onze schitterende meezingmuziek kon de reis beginnen. De shower playlist van Reda begon op een gegeven moment te vervelen dus gingen Jelle en ik maar weereens laten zien dat de Nederlands talige muziek toch wel mooie muziek is. Gek genoeg begrijpt niemand dat Het is een nacht van Guusje over seks, sigaretten en drank gaat… maar goed na het zingen was het tijd voor een dutje en voor we het wisten kwamen we aan in Miami (6,5 uur rijden). Voor Amerikaanse begrippen was het een kort ritje want toen we vertelde dat wij 3-4 landen kruisen zodra we 6 uur in de auto zitten schrokken ze wel een beetje.

Het hotel was simpel maar met een perfecte ligging en vooral niet te duur, 30 euro per nacht voor een plekje op 2 minuten van het strand en 5 minuten van het stadscentrum is geen geld.
Voor diegene die het niet weten, Miami is een agglomeratie met 5 miljoen inwoners, de stad zelf telt er echter maar 400.000. Hoewel iedereen Miami kent gaat de meerderheid van de toeristen naar Miami Beach, zo ook wij. In Miami Beah heb je de bekende Ocean Drive waarin zich menig goede nachtclub en duur hotel/restaurant bevindt. Toen we een rondje langs Ocean Drive deden werd al snel duidelijk dat duur ook echt duur kan zijn, voorgerechten van 60 dollar en hoofdgerechten van 200-300 dollar zijn geen prijzen voor studenten als ons. Morgen dus maar langs de BurgerKing aangezien we tot onze verbazing nog verrassend weinig fastfood hebben gegeten in US.

Wat verder erg opviel was het aantal Ferrari’s en Lamborghini’s die ik zag rijden, ik heb er in 3 dagen meer dan 10 zien rijden, in Nederland zou ik hier 3 jaar over doen. Daarnaast reden er tal van Bentley’s, Porches, Maserati’s en andere auto’s waarvan ik slechts kan dromen. Leuk om te zien en het geeft je echt het gevoel dat je in een rijke stad bent (hoewel dit eigenlijk niet echt is). In Miami is het verschil tussen arm en rijk enorm, talloze zwervers op straat en dit hebben wij aan den lijve ondervonden maar daarover straks meer. Daarnaast wonen er erg veel celeberity’s zoals Ricky Martin, Enrique Iglesias, Beyoncé, Shakira en Lenny Kravitz, echter deze celebs wonen bijna allemaal op Star Island. Dit is een gesloten eiland in de baai tussen Miami en Miami Beach waar zoals de naam zegt dus allemaal sterren wonen. Van een afstandje hebben we dit eiland gezien, erg imposant maar aan de andere kant een enorme tegenstelling wat betreft de daklozen die enkele meters verderop ‘’wonen’’.

Terug naar onze tour door Miami Beach, onze Franse vriend Reda die met ons mee is, was al een keertje in Miami geweest. 1,5 week had hij hier gewoont voordat hij naar Gainesville kwam en wist ons dus wel een paar plekjes aan te wijzen en leuke ‘’feitjes’’ te vertellen. ‘’feitjes’’ aangezien hij nogal van overdrijven houdt maar goed dat hoort erbij en maakt het wellicht ook net wat spannender. We besloten om terug te lopen via het strand, schitterend om te beseffen dat ik gewoon om 12 uur ’s nachts in Miami op het strand loop. Een intens gevoel van geluk ging door mijn lijf toen ik besefte waar ik was. Beschrijven is bijna onmogelijk dus dit ga ik ook niet proberen maar als ik een woord mocht kiezen om dit gevoel te beschrijven: happiness! Nooit gedacht dat ik op mijn 20ste levensjaar hier ff een weekendje naar toe kon gaan en ik ben dan ook erg dankbaar dat ik deze kans heb gekregen en heb gepakt. Het klinkt misschien sentimenteel maar ik heb met Jelle zo erg genoten gewoon van het feit dat we in Miami waren en hoewel het maar een simpele strandwandeling was, maakte het erg veel indruk. Na te hebben genoten van het strand en het water was het tijd om terug naar huis te keren voor een welverdiende nachtrust.

Stranddag 03-10-2014
Na het verkennen van Miami Beach at night gisteren is het vandaag tijd om het strand te verkennen. Bij ons hotel zat een ontbijt, verrassend genoeg voor deze lage prijs stelde het niks voor maar goed een gegeven paard mag je niet in de bek kijken. Dus na een toast met jam was het tijd om een lekker kleurtje te krijgen in de zon. Het strand was maar 2 minuten lopen maar Reda vond dat we naar het strandhuisje moesten waar Miami Beach op stond, dus we gingen maar mee. Eenmaal aangekomen was het eerst tijd voor een frisse duik in het water, ofja fris het water was ongeveer 25 graden dus erg fris was het niet maar beter dan de 32 graden in de zon. Miami Beach heeft een nepstrand waardoor je 50 meter in het water kunt lopen en nog steeds normaal kunt staan, daarnaast is het water zo helder dat je ook bij die 50 meter nog je voeten kunt zien. Ziet er toch iets mooier uit dan de Middelllandse zee bij Mallorca die ik ondertussen vaak genoeg heb gezien.

Naast de helderheid van het water zitten er volgens mij ook meer dieren in, zo ook onze kleine vriend Bert. Bert is een geel-zwart gestreept visje van ongeveer 1,5 cm lang, ik heb hem ontmoet toen hij naar me toe kwam zwemmen in het water. Overal waar ik heen ging volgde hij me, ik denk dat het liefde op het eerste gezicht was want zelfs toen ik hem had gevangen bleef hij bij me. Aangezien ik mijn vissenkom was vergeten had ik hem maar weer vrijgelaten, hij verliet me nog niet want ik moest hem natuurlijk eerst aan Jelle voorstellen. Ook Jelle en Bert werden goede vriendjes maar we vonden het toch tijd dat hij z’n eigen weg moesten gaan. Onze wegen konden nu eenmaal niet dezelfde kant op gaan. Het was een emotioneel afscheid, lieve Bert het ga je goed!
Na het afscheid met Bert en een dutje op het strand kwamen we gek genoeg ook in Miami, Nederlanders tegen. We waren gewoon wat aan het praten met Reda en Jelle dacht te horen dat een jongen en meisje Nederlands praten. Ik zei dat dit onmogelijk was maar nadat we erg overdreven hard Nederlands begonnen te praten en hun daarop begonnen te lachen was het duidelijk dat dit wel Nederlanders waren. Een stelletje uit Alkmaar waarvan ik de namen ben vergeten maar het waren erg aardige mensen. Ze waren hier voor een cruise en we hebben toch een hele tijd met hun gepraat over vanalles en nog wat, gek dat je zelfs in Miami in het water nog Nederlanders tegenkomt.

Na 4 uur hadden we het wel gezien op het strand, de neptieten en strings zijn op een gegeven moment ook niet meer zo spannend. Tijd dus om even te chillen in het hotel en wachten op de Franse meiden die ook een weekendje in hetzelfde hotel zitten. Helaas begon het op een gegeven moment zo hard te stormen dat wij vast zaten in het hotel en de Franse meiden zaten vast op de snelweg. Fftjes wachten dus maar en toen ze eindelijk kwamen hadden hun niet meer veel zin om uit te gaan, Jelle en ik vonden dit niet erg. In Miami kom je nergens binnen onder 21, er is 1 club in downtown Miami waar je binnen komt maar hier moet je met de taxi naartoe en daarnaast is de entree 30 dollar. Genieten van de stad en het strand is voor ons dus meer dan voldoende. Een van de Franse meiden was zo slim om al haar belangrijke spullen in een tas mee te nemen naar het strand en deze vervolgens te laten liggen terwijl we in de zee even een duikje namen. Zoals ik al eerder vertelde ‘’wonen’’ er een hoop daklozen en deze zijn maar al te blij met iets minder slimme toeristen die ff een nachtelijke duik willen nemen. Weg tas, inclusief paspoort, telefoon, huissleutels, creditcard en nog wat cash. Maar weer terug naar het hotel dus om de creditcard te blokkeren en de rest konden we toch weinig meer aan doen, volgende dag zou ze aangifte doen en voor de rest wou ze haar weekend niet laten verpesten.

Gelukkig was ze niet zo hysterisch zoals vele meiden zouden zijn als hun dit zou overkomen maar bleef ze erg rustig, hierdoor konden we evengoed genieten van een leuk weekend. Na alle geregeld te hebben zijn we nog maar even de stad in gegaan om hun te laten zien wat wij de avond ervoor hadden gezien. De tijd vloog voorbij en voor we het wisten lagen we weer in bed.

Verbranden 04-10-2014
Vandaag waas het weer tijd om mijn kleurtje van gisteren nog een beetje beter te maken, althans dat was de bedoeling. Toen ik thuis kwam was ik toch aardig verbrand, gelukkig voor mij is dit binnen 2 dagen weg en heb ik een mooi kleurtje. Zonnebrand heb ik iets te laat opgesmeerd maar gelukkig was ik niet de enige. Mijn huid kleurt vrij snel bruin en ook wel rood als ik telang zon maar Jelle daarentegen gaat van wit meteen door naar rood, gelukkig gaat het ook bij hem snel weg. Vandaag was het voor ons iets drukker op het strand, naast de Franse meiden die mee gingen was er ook nog een Engels huisgenootje met een vriend van haar in Miami. Met z'n 8ten hebben we dus een leuk dagje op het strand gehad.

Na donderdag en gisteren besef ik ook vandaag hoe schitterend het is op Miami Beach, even een weekendje naar Miami is iets wat niet veel studenten zomaar kunnen. Gelukkig heb ik deze mogelijkheid hier wel en het maakt het leven in Florida alleen maar leuker, ik ben nu ruim 6 weken in Amerika en elke dag is een schitterende beleving. Alles is precies zoals ik het had verwacht en zelfs beter, ik heb nu al tientallen nieuwe mensen leren kennen en nieuwe vrienden gemaakt. De lessen op de universiteit zijn van een minder niveau dan op de Has maar dit wordt ruimschoots gecompenseerd met het verbeteren van mijn Engelse vaardigheden en misschien nog wel belangrijker, het verbeteren van mijn social skills. Hiermee doel ik op het feit dat ik in Helden en Den Bosch gewend ben aan dezelfde soort mensen als ik, terwijl er hier zoveel verschillende culturen en soorten mensen zijn. Respect voor iedereen is een belangrijke zaak waar ik steeds meer aandacht aan schenk. Een ervaring als dit maak je maar een keer mee en als je de kans krijgt, pak deze!

Daarnaast blijf ik me verbazen over het feit dat Jelle en ik soms tweelingbroers lijken, telkens als ik zeg dit lijkt me leuk of dat vindt ik apart weet ik dat Jelle hetzelfde denkt, erg apart aangezien we elkaar 2 jaar geleden nog niet kenden. De mensen hier zien ons ook als dé 2 Nederlanders die veel samen doen en zoveel op elkaar lijken (qua innerlijk aangezien iedereen weet wie de knapste van de twee is), leuk dat we dit zelf denken en ook van andere te horen krijgen.

Genoeg sentimenteel gezijver, terug naar Miami, the place where the magic happens. Althans op het strand gebeurd dit vaak want tijdens de 2 nachtelijke wandelingen over het strand hebben we genoeg stelletjes gezien die het wel spannend vonden om in het strandwacht hutje elkaar te laten zien hoe leuk ze elkaar vinden.

Om 10 uur was het tijd voor ons avondeten, een beetje later dan mijn normale tijd in Nederland maar zo gaat het hier in Amerika. Bij TGI Fridays kun je normaal unlimited appetizers voor 10 dollar eten, prima voor ons dus maar zoals zoveel in Miami is het of veel duurder dan op andere locaties of gewoon niet mogelijk. Zo ook met de appetizers, dit moeten we dus maar een keertje in Gainesville doen. Helaas moest ik me dus maar vullen met een steak en Oreo cookie desert, er zijn slechtere dingen… Bij TGI Fridays snappen ze blijkbaar, net zoals vele andere Amerikanen, niet het verschil tussen Holland en The Netherlands. Op de menukaart onder het kopje; Beers stonden verschillende bieren met daarachter het land van oorsprong. Gek genoeg stond er achter Heineken: The Netherlands en achter Amstel stond Holland. Dit kan natuurlijk niet dus hebben Jelle en ik een mailtje gestuurd naar TGI Fridays en daarin hebben we haarfijn uitgelegd dat Holland helemaal niets is en dat als ze Noord-Holland bedoelde voor Amstel dit ook niet klopt aangezien Amstel een submerk is van Heineken. Ik ben benieuwd naar de reactie!

Vandaag wilden we eigenlijk wel uitgaan maar we wisten dat we nergens binnen kwamen dus we hadden ons hierbij neergelegd, er was echter een tentje waar we naar binnen konden glippen, ware het niet dat deze gesloten is op zaterdag. Terug maar weer naar het hotel, een schitterend weekend gehad op een geweldige locatie met prachtige mensen, waar kan een mens nog meer voor wensen?

Terugreis 5-10-2014
Vandaag nog eventje op het strand geweest, de mensen zullen wel gedacht hebben dat we een stel mongolen waren aangezien we vrolijk aan het meezingen waren op Brabant en Kwestie van geduld. Toch twee liedjes die ons allebei aan thuis doen herrinneren terwijl we ruim 7000 km verderop zitten. De terugreis was niet erg spannend, gelukkig heb ik bij Sadaf een veilig gevoel in de auto, dit maakt de 6,5 uur durende reis net wat aangenamer. Een beetje slapen en leren voor de plantentoets en voor we het wisten waren we weer in Gainesville, we zijn weer thuis! Even snel een wasje en het weekend afsluiten met een lekker pilsje en afleveringetje van Game of Thrones.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco

Actief sinds 16 Aug. 2014
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 11060

Voorgaande reizen:

17 Januari 2015 - 16 Juni 2015

Stage in Brazilië

20 Augustus 2014 - 28 December 2014

4 maanden studeren in Florida

Landen bezocht: