FIFA-HOMECOMING-MUDFEST - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Marco Heijnen - WaarBenJij.nu FIFA-HOMECOMING-MUDFEST - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Marco Heijnen - WaarBenJij.nu

FIFA-HOMECOMING-MUDFEST

Blijf op de hoogte en volg Marco

19 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Gainesville

Vervellen 06-10-2014
Aangezien ik zo eigenwijs was om me dus niet in te smeren kon het vervellen vandaag beginnen, iedereen kan nu in ieder geval wel zien dat ik een weekendje in Miami ben geweest. Verder is er vandaag weinig spannends gebeurd, ik heb eindelijk mijn state ID opgehaald en een uurtje les gehad.

In tegenstelling tot andere maandagen hebben we vandaag geen opruimdag gehad, gisteren hadden we al gewassen en de kamer was niet erg vies. Tijd dus om weer een ouderwets lekker te koken, de macaroni begint ons de nek uit te komen dus een beetje afwisseling is wel goed. Burrito’s zijn hier erg populair, bij heel veel restaurants kun je snelle burrito’s krijgen dus moesten Jelle en ik dit zelf maar eens proberen. Na de boodschapen te hebben gedaan zonder te kijken naar de prijs (anders beginnen we spontaan te huilen ben ik bang) hebben we waarschijnlijk de lekkerste burrito’s in ons leven gemaakt. Goedgevuld en voldaan met onze kookkunsten konden we even lekker genieten van een normaal dagje in Gainesville. Een rustig weekje met op zaterdag de belangrijkste wedstrijd van het seizoen tegen LSU! Hopelijk net zo’n goede tailgate als de vorige keer! Tijdens dit typen is het nogal druk in onze kamer, Jelle en ik zijn rustig aan het typen terwijl Chloe, Chloe, Reda en Claudia vanalles in het Frans aan het ouwehoeren zijn, Jelle zal ze waarschijnlijk wel een beetje verstaan maar mijn Frans is dramatisch. Wellicht wordt het ietsje beter naar mate de tijd hier vordert maar hopelijk verbeter ik eerder mijn Portugees dan mijn Frans. Hoewel ik in het verleden nooit zo’n fan van de Fransen was merk ik hier dat het toch prima mensen zijn (zolang ze Engels praten). Altijd leuk om mensen te leren kennen en zo je vooroordelen over bepaalde culturen op zij te zetten.


Dinsdag 07-10-2014
Eigenlijk niet veel spannends gebeurd vandaag, beetje les en bijslapen en flink leren voor de plantentoets van morgen! Aangezien er alweer 2 weken voorbij zijn gevlogen was het ’s avonds weer tijd voor een horticulture club meeting. Gratis pizza en snoep op het einde, het leek wel een kinderfeestje. Morgen als het goed is sinds lange tijd weereens stappen dus dat beloofd weer een mooi avondje te worden!

Vrouwen…. 08-10-2014
De titel van vandaag wordt zometeen uitgelegd, eerst even over de rest van de dag. De les van vanmorgen was zwaar, meer vanwege het feit dat ik niet mun bed uit kon komen dan de moeilijkheidsgraag van de les maar toch. Na de les hebben we onze basilicum plantjes gepoot, paars en groen, helaas was onze thaise basilicum nog niet klaar om geplant te worden. Over een paar weekje dus lekker versgemaakte pesto.
Ik kreeg op facebook een berichtje van Rhea, een meisje die op de tweede verdieping woont;’’ I found your shirt’’ met vervolgens een foto van een shirt van mij. Ik had geen flauw idee dat ik überhaupt een shirt kwijt was geraakt maar het was toch echt van mij. Ik heb het maar niet gevraagd maar ik denk dan vrouwen een speciale gave hebben namelijk het onthouden van mannelijke kledingstukken. Of ik heb heel veel indruk gemaakt, dat kan natuurlijk ook. Either way, I got my shirt back volgende keer toch maar ietsje beter in de wasmachine kijken.

Na de toets gingen Jelle en ik naar de markt, 10 minuutjes fietsen en we waren op Main Street. Hier was een markt ongeveer zo groot als die in Panningen alleen met het grote verschil dat er hier vooral de nadruk ligt op ‘’home made’’. Van courgette tot pompoenen en van planten tot sieraden, vanalles hadden ze hier en alles zelf gemaakt (een kleine uitzondering hier en daar). Duur was het niet, we hebben hier voor 10 dollar een paar groentes gekocht, een stervrucht en persimmon, beide vruchten heb ik nog nooit gehad dus morgen maar eens proberen hoe deze smaken. De groentes waren voor onze vegetarische maaltijd van die avond, verder waren de mensen die achter de kraampjes stonden richtige hippies, leuk om te zien. Kortom een leuk uitstapje en zo zien we weereens iets meer van Gainesville dan alleen de campus en het nachtleven.

Na onze maaltijd die dit keer bestond uit bij elkaar gegooide groentes, met als toetje een zelfgekocht banana bread, was het tijd om ons klaar te maken. ’s Avonds hebben we namelijk een ‘’concert’’ van Benny Benassi bekend van liedjes als Cinema en Satisfaction. Deze Italiaanse artiest staat binnenkort op een groot festival in Orlando en dit was zijn soort van toernee. Erg veel van z’n muziek heb ik niet meegekregen aangezien ik alleen de 2 genoemde liedjes kon maar verder was het een prima feestje.

Huh waar is Jelle? 09-10-2014
Mijn dag begon vandaag een beetje raar, normaal als ik wakker wordt kijk ik tegen Jelle aan maar dit keer was het anders… Jelle was er namelijk niet. Ik weet van gisteren dat hij genoeg pintermannen had gedronken en wederom erg veel aandacht schonk aan mijn tweede navigator, ik geloofde het wel en had met Josh al aanstalte gemaakt om huiswaarts te keren. Jelle die komt wel thuis dacht ik maar dat bleek dus niet het geval te zijn. Achja ik ga maar een keertje alleen naar de les, om 10 uur kreeg ik een berichtje van Jelle: ben je naar de les gegaan? Dus mijn reactie was logisch: ja maar jij niet, waar ben je? 2 uur later kreeg ik weer een berichtje: bij Sammi, niet erg verrassend dat Jelle de nacht daar heeft doorgebracht maar gelukkig is hij in goede handen. Ik had verwacht de hele dag alleen les te hebben maar tijdens de laatste 2 uur kwam hij afgepeigerd binnen gelopen, kleren van de avond ervoor nog aan en een douche was wel op z’n plaats geweest maar goed hij leeft nog!
Na een kort nachtje dacht ik even een powernapje te doen, echter dit duurde langer dan verwacht dus ik had het beachvolleyen gemist. Helaas, dan maar naar de sportschool!

Wat ik ’s avonds moest doen wist ik niet zo goed, Jelle was naar Tampa met Sammi en uitgaan was geen strak plan had ik al bedacht. Wat een saai avondje beloofde te worden bleek toch gezellig te zijn, met Courtney eerst een burrito gegeten om vervolgens met een paar ganggenoten in de keuken wat te drinken en vervolgens om half 4 in bed belanden, prima avondje en morgen eindelijk een dagje uitslapen ofja na de les dan.

Wat te doen? 10-10-2014
Na de les maar meteen terug m’n bed in gegaan aangezien het weer een korte nachtrust was, om 2 uur was het toch wel tijd om eruit te gaan. Lekker aan het zwembad gelegen en een beetje opgeruimd. Vanavond staat er echter nog niet veel op de planning, het ‘’haunted maze’’ oftewel spookdoolhof gaat denk ik niet door vanwege gebrek aan vervoer… dan maar wat anders verzinnen maar dat komt wel goed. Verder gaat alles hier nog z’n gangetje en ben ik al bijna halverwege. Tijd vliegt als je plezier hebt! Ohja ik heb nog niet verteld dat ik alle quarters aan het sparen ben, elke staat heeft namelijk een eigen kwartje. Zoals ik vroeger de euro munten van alle landen spaarde ben ik dit nu voor alle kwartjes aan het doen. Echter nu wel met een doel: een mooie wanddecoratie maken voor als ik ooit op mezelf woon, daarnaast is het een leuke souvenir. Ik heb nu nog 4 staten te gaan dus hopelijk krijg ik deze muntjes voor ik weg ga nog op de een of andere manier.

Het haunted maze stelde niet zoveel voor, een paar mensen met kettingzagen die je laten schrikken. Het spookhuis was blijkbaar wel de moeite waard maar aangezien de rij langer dan een uur was en het park om 11 uur de deuren sloot was dit niet meer mogelijk. De heen en terugreis naar het park toe waren in mijn ogen en waarschijnlijk ook in de ogen van de medepassagiers, een stuk enger! Nog nooit heb ik zo voor m’n leven gevreesd in een auto en dit is echt niet gelogen. Ik meende dat we zeker een ongeluk zouden krijgen, door rood rijden, een u-bocht maken midden op een 60km weg, de weg oprijden terwijl er een auto met 80km/u aan komt gereden en niet luisteren als ik zeg stop terwijl er een auto achter ons staat (20 cm verder en ze zat er tegen aan). Geen wonder dat ze een achterlicht had afgeplakt omdat ze al eerder ergens tegenaan had gezeten maar goed we hebben het overleefd. Het is in ieder geval de laatste keer geweest dat ik bij haar in de auto stap!

Tijdens een tussenstop op de terugweg gingen we naar Waffle House, eens kijken of de wafels beter zijn dan die van mam…. Het antwoord luidt overduidelijk NEE, ze waren goed te eten maar daar hield het wel bij op. Als ik terug ben dus weer genieten van de wafels van mam (hint). Eenmaal terug op mijn kamer trof ik Jelle aan, hij had ook geen zin meer om uit te gaan dus hebben we een kansloze film gekeken onder het genot van een pilsje om vervolgens onze oogjes weer te sluiten.

Ohja nog even een stukje over de gekheid in Amerika, zoals jullie hebben kunnen lezen gebeuren er hier veel dingen die wij totaal niet kennen. Zo ook het aanklagen van grote bedrijven, overal staan de borden dat het glad is want anders valt er iemand met opzet en klaagt het bedrijf vervolgens aan voor 500.000 dollar of 50.000 om te schikken. Alle grote bedrijven schikken want dit is het makkelijkste, de persoon in kwestie heeft dan weer lekker geld verdiend. Dit keer was Red Bull de zak, oorzaak voor de claim was het feit dat de slogan; Red Bull geeft je vleugels, niet klopt. Nee goh, tuurlijk krijg je geen vleugels maar Red Bull heeft de rechtszaak dus verloren. Gevolg: iedereen die tussen 2000 en 2010 een blikje Red Bull heeft gekocht krijgt 15 dollar per blikje als ze kunnen aantonen dat het gekocht is in die periode. Er zal vast wel ergens een persoon zijn met een hele voorraad lege blikjes, die lacht zich scheef nu. Achja wederom een voorbeeldje dus van de gekheid in Amerika.
P.S. nog een tip voor als je ooit in Amerika bent, ga niet in een mierennest staan dat doet namelijk pijn! Toen we op de foto gingen in het Haunted Maze stond ik midden in een mierennest, ik dacht dat mieren onschuldig waren maar dat is dus absoluut niet het geval. Resultaat: twee enkels vol met mierenbeten!

BEAT LSU!! 11-10-2014
Lekker uitslapen en dan klaarmaken voor de wedstrijd van vandaag, LSU! Blijkbaar is dit de grootste wedstrijd van het seizoen dus het beloofd leuk te worden. De tailgate begon in onze eigen dorm, samen met Kevin hebben we wat pilsjes gedronken en un paar shotjes om vervolgens naar een Braziliaans getinte tailgate te gaan ergens op campus. Gek genoeg was alles hier volledig gratis, drank eten en vooral gezelligheid! Ik vraag me nog steeds af hoe dit kan maar zoals wel meer dingen hier die niks kosten is het voornamelijk de university die dit sponsort dus waarschijnlijk ook in dit geval. Vervolgens met un paar Duitse vrienden naar de wedstrijd gegaan, het eerst kwartier was niet erg veel aan ofja ik heb er eigenlijk niks van meegekregen. Daarna werd het wel spannender en we hadden uiteindelijk moeten winnen, ware het niet dat de bal op het laatst niet werd gevangen waardoor de tegenstander in de tegenaanval met een fieldgoal genoeg had voor de winst. Helaas voor deze keer maarja ik heb me weer prima vermaakt. Erg veel meer spannends is er niet echt gebeurd dus ik laat het maar hierbij.

Rustig dagje 12-10-2014
Na de nederlaag van gisteren vanochtend toch een lichte kater, tijd om te gaan chillen bij Lake Wauburg. Samen met Armando, Rennie, Vladimir, Baptiste en Max gingen we lekker kajakken en volleyen. Met een prima temperatuurtje van 31 graden en volle zon was het hier prima uit te houden. Vervolgens een prima ontbijt/lunch/diner oftewel: onluer ofzo, weet eigenlijk niet of hier een woord voor is maar goed, het smaakte in ieder geval prima! ’s Avonds even voetballen met wat ganggenoten en dan begint morgen weer het normale schoolleven, deze week maar eens beginnen aan mijn verslagen en er staan weer 2 toetsen op het programma. Ohja Jelle heb ik de hele dag nog niet gezien aangezien hij Sammi blijkbaar interessanter vond haha!

School again 13-10-2014
Laatste dagje les van Dr. Zhao, helaas…… NOT gelukkig is deze lerares klaar met haar lessen en gaat het nu verder op tropische fruit productie. Hopelijk kan Dr. Olmstead beter les geven en zijn de lessen daadwerkelijk zinvol. Verder een beetje boodschappen, poetsen en leren! Tot donderdag 3 uur zijn we met een normale week bezig, vanaf dan gaat het los. Donderdagavond verjaardagsfeest, vrijdag begint homecoming met een optreden van Ludacris. Zaterdag is de wedstrijd, daarnaast begint op zaterdag MUDFEST! Ben benieuwd hoe dit is, het beloofd in ieder geval een schitterende week te worden!

Leraren kunnen Nederlands 14-10-2014
Ik wist dat sommige leraren hier meerdere talen spreken, maar dat is voornamelijk omdat ze niet uit Amerika komen. Echter toen ik vandaag mijn toets terug kreeg las ik Nederlands commentaar, ik keek nog eens goed en er stond echt een opmerking bij in het Nederlands terwijl ik toch zeker wist dat ik dat niet had gedaan. Jelle had hetzelfde, dus wij begonnen te lachen en waren nogal verbaasd totdat de leraar aan kwam gelopen: ja ik heb m’n best gedaan om het in het Nederlands op te schrijven, slaat het ergens op? Jelle en ik beginnen te lachen, het was correct Nederlands en natuurlijk erg leuk dat een leraar een beetje moeite doet om zich te verplaatsen in een ander. Dergelijke kleine dingen geven je toch even het gevoel van thuis en dat is naarmate de tijd vorderd soms wel prettig. Ik ben nu bijna halverwege en de tijd vliegt nog steeds, alleen zijn het langzaam de kleine dingen die het gemis vinden. Goed bier, normaal boodschappen doen in plaats van een fortuin kwijt zijn aan een paar gezonde dingen of auto rijden. Dingen die normaal zijn tijdens een week in Nederland zijn hier zeldzaam, daarentegen heb ik nog steeds heerlijk weer met 30 graden, leer ik elke week meer mensen kennen en bezoek ik nog steeds de mooiste plekken en leukste dingen.
Zo staat er met thanksgiving een week vakantie op de planning. Vrijdag 21 november vertrek ik met een cruise naar de Bahama’s om vervolgens op maandag terug te keren, op dinsdag vervolg ik mijn reis met een roadtrip naar Panama city (Florida) en New Orleans. Samen met een paar Duitsers en een Zweeds en Oostenrijks meisje gaan Jelle en ik thanksgiving vieren. Kijk er nu al naar uit maar helaas duurt dat nog een paar weken!

Toen ik vanmiddag nogal wat lawaai hoorde in de keuken vroeg ik me af wat dit kon zijn, een snelle kijk leerde me al gauw dat de jongens FIFA 15 hadden gekocht! Dat betekent een toernooi tot in de late uurtjes vanavond en de rest van de periode hier regelmatig een potje. Prima idee van diegene die ermee kwam en daarnaast is het erg gezellig.

FIFA 15 15-10-2014
De nacht duurde lang, rond 3 uur was het pas tijd om naar bed te gaan omdat we FIFA moesten afmaken. Helaas kwamen we niet verder dan de groepsronde dus vanavond is het tijd om verder te spelen. Overdag was het alleen een beetje school en toetsje maken, vervolgens wat leren en dan is het bijna tijd voor homecoming en mudfest!
Helaas ben ik slechts 4de geworden bij het toernooitje, de Engelsen zijn toch iets beter net zoals de Duitsers en Fransen. Dan maar mijn verdriet weg eten, toen we 2 weken geleden in Miami waren gingen we bij TGI Friday’s voor de unlimited appetizers, helaas was het niet op deze locatie. Gelukkig voor ons is er ook een TGI in Gainesville waar dit wel mogelijk is. Dus hier gingen we met de 3 Franse meiden maar eens optimaal van profiteren. Chicken wings, een cracker met goeje toelie erop, dumplings, loaded potato skins en mozzarella sticks gingen er goed in! Op z’n Amerikaans hebben we de restjes maar in een box mee naar huis genomen zodat we hier morgen nog een keer van kunnen genieten. Met gevulde buikjes was het weer tijd om vroeg te gaan slapen.

Testday 16-10-2014
Midterm Plant ID, ik was er een beetje bang voor maar het viel gelukkig mee, tijd dus om vanavond eens goed los te gaan op de verjaardag van Dax. De tweede les van vandaag begon vrij interessant en werd al snel nog interessanter maar niet door de diepgang van de lesstof. De discussie ging langzaam meer over de favoriete soorten rum van de leraar en leerlingen dan over de planten, toen de leraar dit door kreeg besloot hij maar om ons eerder te laten gaan. Even de wekelijkse skypemeeting met het thuisfront om vervolgens te gaan beachvolleyen. Na het beachvolleyen moesten we even de keuken af gaan maken, voor MUDFEST is het namelijk de bedoeling dat je de raam schilderd. Laten wij nu net het geluk hebben dat we een art major op onze gang hebben die dus wel mooi kan schilderen, wij hoeven alleen in te kleuren.

Tijd voor het feestje, erg gezellig met veel mensen. Natuurlijk was er weer bierpong en heb ik weer veel nieuwe mensen leren kennen, hoewel ik de namen niet meer allemaal wist maar goed dat komt wel weer. Het feestje had een typisch Amerikaanse sfeer zoals de jeugd dit wel uit de films kent, een wietgeur in het huis gevolgd door slaapkamers die op slot worden gedraaid en kotsende mensen buiten. Toch gek aangezien 90% geen Amerikaan was, we zijn dus niet de enige die snel integreren.

Kater 3.0 17-10-2014
Na een mooi feestje gisteren is het vandaag weer tijd voor een ouderwetse kater, even genieten van de rust. Helaas werd deze rust al snel verstoord door de generale repetitie van Gator Growl. Dit is een feest ter ere van het Homecoming weekend. Voor ons betekend dit gewoon weer een reden om te zuipen om vervolgens morgen weer verder te gaan tijdens het tailgaten! Mijn ‘’angst’’ voor het niet kunnen drinken vanwege de leeftijdsgrens hier is tot nu toe nog altijd ongegrond. In de clubs zijn ze weliswaar streng maar daarbuiten maakt het niemand iets uit, prima dus anders gaat mijn conditie te zeer achteruit en krijg ik straks problemen om de jongens van KOK bij te houden. Daarnaast is het alweer 17 oktober, de tijd vliegt ongelofelijk snel voorbij. Het is lastig te beseffen dat ik over 10 weken alweer thuis ben dus ik probeer er zo min mogelijk aan te denken maar aan de andere kant staan er in het nieuwe jaar weer mooie dingen te wachten. Genieten dus zolang het hier nog duurt maar stiekem ook vooruitkijken.

Voor iedereen die herfstvakantie heeft: geniet ervan, ik ga lekker door met school. Mijn vakantie begint 21 november, vanaf dat moment heb ik nog maar 10 dagen school en 2 tentamens, heerlijk vooruitzicht!

Gator Growl met optreden van Foster The People en Ludacris was wel gezellig maar niet de moeite waard om tot het einde te blijven. Voornamelijk doordat Ludacris gewoon kut was maar goed het is dan ook niet echt mijn muziekstijl. Terug in Weaver vroeg un ganggenoot of ik mee wilde naar een verjaardag van een meisje die 21 werd, dikke prima want dan heb ik weer een mooi feestje. Met de taxi ernaartoe aangezien lopen te ver was en het was inderdaad een prima feestje. Uitgaan zat er nietmeer in aangezien de entree opeens 21+ was tenzij je de uitsmijter 20 dollar gaf, dikke houdoe dus want dat ga ik niet betalen voor een uurtje, maar lekker naar bedje dus.

Gameday 18-10-2014
Lekker uitgeslapen en naar dezelfde tailgate als vorige week, dat was de planning voor vandaag. Ware het niet dat die tailgate dit keer helemaal niet was, toen we er aankwamen was er niemand dus zijn we maar terug naar Weaver gegaan om hier vervolgens wat te drinken, gevolg: bijna nuchter naar de wedstrijd… een wedstrijd die overigens erg slecht begon, 11 seconden gespeeld en het stond al 0-7 voor Missouri. Na het 2de quart stond het al 0-20 dus hebben we maar besloten om naar huis te gaan in de hoop de avond mooi af te sluiten met een avondje uitgaan. Achteraf een goede keuze aangezien de einduitslag 13-42 bedroeg. Indrinken bij ons op de kamer en dan naar downtown. Het indrinken was gezellig, een paar Duitsers, Nederlanders, Amerikanen, Fransen en een Pools meisje waren aanwezig, kamer vol. Downtown was helaas gesloten, dus dan maar naar midtown. GatorCity is op vrijdag een van weinige clubs waar goede muziek wordt gedraaid maar er zijn erg veel ‘’nep’’ security’s aanwezig zoals jullie misschien nog weten van een eerder verslag. Op zaterdag is dit 10x erger, betekende dat de muziek ronduit dramatisch is en de verhouding blank-niet blank lag op ongeveer 20-80. Niet echt het type uitgaan waar ik van houd dus dat viel nogal tegen. Stug gebleven tot het einde want er was toch niks beters te doen.

  • 20 Oktober 2014 - 17:40

    Moijer (d'n Echte):

    Oefen nog maar even met FIFA, ik laat je alle hoeken van de kamer zien wanneer je weer thuis bent.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco

Actief sinds 16 Aug. 2014
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 11080

Voorgaande reizen:

17 Januari 2015 - 16 Juni 2015

Stage in Brazilië

20 Augustus 2014 - 28 December 2014

4 maanden studeren in Florida

Landen bezocht: