Goodbye UF - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Marco Heijnen - WaarBenJij.nu Goodbye UF - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Marco Heijnen - WaarBenJij.nu

Goodbye UF

Blijf op de hoogte en volg Marco

22 December 2014 | Verenigde Staten, Gainesville

Laatste dagje van november 30-11-2014
De tijd vliegt voorbij, vandaag is het alweer de laatste dag van november, gek dat het evengoed 22 graden is hier in Gainesville, stukken beter dan de kou in Nederland! Ik ben ondertussen gewend aan de warmte hier dus zo spannend is het niet maar als ik dan vergelijk met thuis is het toch een beetje raar. Nog 7 dagen school en dan is het alweer voorbij, deze week nog druk met wat verslagen en toetsen maar daarna is het erg rustig. Hopelijk gaan we nog wat leuke dingen doen in de tussentijd en dan over 3 weken is het zover. Vaarwel zeggen tegen de universiteit en alle vrienden hier, hoe dat zal zijn weet ik niet maar dat het moeilijk wordt is een ding dat zeker is.

Vandaag gelukkig een rustig dagje, even bijkomen en voorbereiden voor deze week, lees: wassen en kamer opruimen. Lekker geweest sporten want dat was alweer een tijdje geleden, gek genoeg ben ik niet aangekomen tijdens Thanksgiving… ’s avonds een filmpje kijken en lekker slapen.

Extra long holiday 01-12-2014
Omdat de lerares nog op vakantie is hebben we vandaag lekker een dagje vrij, beetje leren en een opdracht maken en weer lekker sporten. Bij de publix weer wat boodschappen gedaan en weer apart fruit gekocht, ons lijstje kunnen we uitbreiden met persimmon (een andere dan vorige keer) en Asian pear. Onder het genot van een paar chipjes gingen we Breaking Bad kijken, toen we de persimmon gingen proeven dacht ik dat die ongeveer hetzelfde als de vorige zou smaken. Bij de eerste hap trok mijn hele mond samen, al het speeksel/vocht leek opgedroogd te zijn. Een heel apart gevoel, en niet erg smakelijk dus na een paar happen hebben we die maar weggegooid. Het water opzuigexperiment werkte ook niet dus ben benieuwd hoe dit kan.

Zo kan het dus 02-12-2014
Tijdens de tropical fruit les van vandaag kregen we wederom een aparte vrucht te proeven, de rambutan. Deze stekelige vrucht is erg lekker en fris maar zul je niet snel vers tegen komen in Europa aangezien het een tropische vrucht is. Dr. Chaparro is een slimme man dus hij wist vast wel waarom onze persimmon zo smaakte, hij zei dat het komt doordat hij niet door en door rijp was, blijkbaar moet deze variant zo zacht zijn dat je hem bijna kapotmaakt bij vastpakken. Pas dan is die rijp en lekker.

Schuldig! 03-12-2014
Zoals jullie misschien nog weten werd ik een maand geleden beschuldigd van rapid consumption of alcohol (bierpong) en possesion of alcohol, ik moest hiervoor op gesprek etc. Vandaag kreeg ik een mail, ik ben schuldig! En wel aan het volgende delict: you were found responsible for partaking in a game of waterpong in the residence hall on November 02, 2014. Oftewel waterpong is verboden in Amerika hahaha. ‘s avonds was het weer tijd voor een ouderwets avondje Grog, van tevoren was er de afsluitende bijeenkomst van de Navigators, begon erg saai maar werd later wel leuk. Grog was wederom dikke prima!

Donderdag 04-12-2014
Vandaag een rustig dagje, beetje uitkateren en een presentatie geven. Verder gingen we ’s avonds uiteten ter ere van Michelle’s verjaardag. Beetje apart restaurant aangezien we in een aparte kamer werden neergezet maar het eten was prima. Uitgaan kon niet aangezien ik nog spierpijn heb van het squashen van gisteren!

Sinterklaas 05-12-2014
Vandaag is het sinterklaas maar helaas kennen ze dat niet hier, voor mij dus gewoon een uurtje les en een bezoek brengen aan Dr. Kane, een professor die zich met micropropagation bezig houdt. Verder vanavond een feestje en morgen naar Lake Wauburg aangezien het 27 graden wordt!
’s Avonds was het tijd voor een feestje maar niet zomaar eentje, een semi-formal van een sorority. Ik wist niet goed wat het inhield maar ik moest me netjes kleden en ik was gekoppeld als date met een meisje. Eenmaal aangekomen in het sorority huis voelde ik me een beetje underdressed aangezien alle andere jongens in pak waren maar goed. Er stonden ontiegelijk veel stoelen en tafels dus ik vroeg waar dit voor was, blijkbaar eten er elke dag meer dan 100 meiden in dit huis en hebben ze een eigen chef die hun eten bereidt. Daarnaast is er een huismoeder en wonen er 40 meiden. Arme moeder…. Nadat iedereen zijn/haar date had gezien, gingen we pre-gamen. Genoeg alcohol en vervolgens naar een club toe die ze hadden afgehuurd. Ik vroeg een random kerel of die mij ff un pilsje kon bestellen en ook dit was gratis, ik moest echter wel uitkijken dat de politie me niet zag want tot 4x toe kwamen ze zomaar de club binnen en gingen ze random ID’s checken. 4x succesvol aangezien er 4 jongens werden opgepakt voor underaged drinking. Beetje raar want in Nederland is het zo dat als je eenmaal binnen bent dat niemand je meer controleert, laat staan dat de politie binnen komt gevallen..

Last sunny day 06-12-2014
Vandaag waarschijnlijk een van de laatste echt warme zonnige dagen tijdens mijn verblijf in Gainesville dus tijd om nog één laatste keer naar Lake Wauburg te gaan. Lekker genieten van het weer en een rustig kano tochtje. Eenmaal thuis aangekomen was het tijd om klaar te gaan maken voor een avondje stappen met de bende van Weaver. Over de details zal ik het maar niet hebben…

POLITIE 07-12-2014
Vandaag lekker genikst en ‘s avonds was het tijd voor het concert van Gera, een van onze Nederlandse vrienden. Met alle Nederlanders een laatste keer samen aangezien Eefje dinsdag alweer terug gaat. Ik had eerlijk gezegd niet zo’n zin in het concert aangezien dit niet iets is waar ik normaal heen ga, het was echter verrassend goed en gezellig! De terugweg was nog het interessantse van allemaal. 6 Nederlanders op een rijtje fietsen waarvan er slechts 2 licht hebben. De politie hield ons aan en we dachten dat we een boete zouden krijgen, gelukkig was de agent een luie en zei hij dat hij geen zin had om 4 boetes te schrijven dus we konden doorfietsen. In Nederland zou je meteen een boete krijgen en naar huis moeten lopen maar hij zei alleen, fiets voorzichtig! Haha mooie agenten hier, kunnen ze thuis nog wat van leren.

Study 08-12-2014
Vandaag ben ik voor het eerst sinds mijn verblijf in Gainesville ben ik gaan studeren in de studyroom beneden. Aangezien ik een goed punt wilden halen voor mijn laatste toets van tropical fruit, Jelle was aan het slapen geloof ik maar goed een echte student slaapt niet. Althans dat lijkt het motto van velen hier.

Exam 09-12-2014
Het examen ging gelukkig goed, verder niet veel spannends, laatste keer voetbal met Navigators. Alles loopt helaas een beetje op z’n einde dus er gebeurd ook niet heel veel spannends meer hier. Helaas voor mijn trouwe lezers.

Klaar met de planten 10-12-2014
Vandaag het lab final, oftewel geen planten meer leren na vandaag. Gelukkig want ik was er wel klaar mee maar goed toch heel veel geleerd. ’s Avonds de laatste keer Grog dus het moet een goede worden, en goed was het!!!!!

Poinsettia sale 11-12-2014
De horticulture club heeft jaarlijks een poinsettia sale, mensen vanuit het hele land komen naar UF om deze schitterende planten te kopen. Jelle en ik gingen hier meehelpen, hele middag een beetje mensen geholpen, praatjes gemaakt en heel veel geld verdiend. Ofja ik niet maar de club, 56.000 dollar in één dag! Mensen vinden het nog steeds leuk dat ik uit Nederland kom en ik praat graag met mensen die dit interessant vinden dus mijn dag was prima! Los van het feit dat ik moe was van gisteren... het uitgaan ’s avonds stelde dan ook niet veel voor maar het was wel gezellig.

SHOPPING 12-12-2014
Aangezien we vandaag geen poinsettias hoeven te verkopen en ook geen les hebben was het tijd voor wat anders. De meiden van de roadtrip wilden graag naar een outlet in Orlando en Jelle en ik verveelde ons dus misschien kunnen we nog wat nieuwe kleren kopen. Na een stuk te zijn verkeerd gereden kwamen we eindelijk aan bij de outlet. Een mega outlet waar overal naast de al lagere prijzen ook nog korting was. Uiteindelijk hadden Jelle en ik meer gekocht dan de meiden en ben ik weer wat shirts en un paar schoenen rijker (andere schoenen zijn kapotgegaan dus was nodig). Weer thuis aangekomen was het tijd voor het afscheidsdiner met de Dutchies. Ergens bij een chique tent sushi eten, mijn liefde voor sushi is hier aanzienlijk meer geworden. Thuis gaf ik er niks om maar hier ben ik regelmatig bij een sushi restaurant geweest waarvan dit verreweg de beste was! Het uitgaan was wederom gezellig maar niet erg spannend, 2 dagen nuchter uitgaan is ook nieuw voor mij. Blij als ik weer thuis ben en gewoon kan drinken tijdens uitgaan!

Laatste avondje stappen 13-12-2014
Vandaag lekker uitgeslapen en vervolgens was het tijd om wat kleiduiven te gaan schieten! Ik heb dit nog nooit gedaan maar het kostte slechts 20 dollar om 25 kleiduiven met een shotgun uit de lucht te knallen! Met minimale instructie (lees: richt niet op mensen en hou de shotgun altijd omlaag gericht als je niet schiet) konden we beginnen. Dit was al opmerkelijk aangezien je in Nederland urenlange instructies hebt, gelukkig niet in Amerika haha! Eerste schot was mis, tweede meteen raak. Zo volgde er nog 11 dus in totaal 12/25 geraakt, niet slecht voor een eerste keer!
’s Avonds voor de laatste keer uitgaan, een goeje pregame met een mannetje of 20 en vervolgens de club in. Een geslaagd avondje!

Not much to do 14-12-2014
Vandaag een rustig dagje, eigenlijk niet heel veel gedaan. ’s Middags naar de laatste basketball game van het (fall) seizoen geweest om vervolgens met Vanessa en Jelle naar Chipotle te gaan gevolgd door een toetje bij Sweet Berries! Aan alles komt een einde zo ook aan het lekkere fastfood hier en dan bedoel ik niet de mecdrec of burgerking zoals we die in Nederland kennen. Maar goede plaatsen zoals Chipotle waar waarschijnlijk weinig mensen kennis van hebben maar dit is een Mexicaans grill restaurant wat volgens de nieuwe manier werkt. Zelf je ingredienten kiezen en toch je eten binnen 2 minuten voor je hebben (als de rijen tenminste niet 15 min lang waren). Frozen custard and yoghurt is nog een andere lekkernij wat we in Nederland niet zo goed kennen, ook hier kies je je eigen ingredienten. Moeten we in Nederland toch maar eens gaan introduceren. Daarnaast is het helaas ook weer tijd om afscheid te nemen van sommige mensen die ik naar alle waarschijnlijkheid nooit meer zie. Een rare gedachte aangezien je 4 maanden samen hebt opgetrokken maar goed zo is het leven. ’s Avonds een goede film gekeken en lekker slapen.

Museum and packing 15-12-2014
Ook vandaag een rustig dagje, Jelle en ik zijn naar het natural history museum geweest aangezien dit toch gratis was en we vooral geinteresseerd waren in de vlindertuin (plantentuin). Verder een beetje gesport en langzaamaan begonnen met dingen klaarleggen en zaken uit de kamer ruimen die we niet mee kunnen nemen naar Nederland. Ook de gekochte boeken zijn weer verkocht hoewel we hier amper iets voor terugkregen maar goed het scheelt weer ruimte en gewicht in het koffer en de boeken heb ik misschien 2x open gehad dus geen gemis. Raar voor verplichtte boeken dat ik ze 2x heb gebruikt maar dat zal wel aan mij liggen. Ook vandaag weer mensen die vertrekken, het begint langzaam een sobere bedoeling te worden hier in Weaver dus ik ben blij dat ook ik weg ben donderdag. Het leren komt er niet echt meer van omdat ik nog de laatste dingen hier wil doen voor ik wegga.

Afscheid 16-12-2014
Vandaag wederom van een paar mensen afscheid genomen, langzaam komt dedag dichterbij dat ik zelf weg ga maar dat betekent ook dat pap en mam komen. Vandaag zijn ze geland in Orlando en morgenvoreg zullen ze naar Gainesville komen! Verder wat geleerd, koffer weer beetje ingepakt en filmpje gekeken. Niet teveel meer doen deze laatste dagen, genieten van de vakantie ook al heb ik nog 2 tentamens.. Daarnaast hebben we onze fietsen verkocht vandaag, toch fijn dat we hier nog de helft van de aankoopwaarde voor konden krijgen.

WELCOME PARENTS! 17-12-2014
Vandaaag zijn pap en mam aangekomen op de campus, nadat we de cheque voor onze fietsen hadden opgehaald en verzilverd en Marc hadden uitgezwaaid kwamen ze. Met een tas vol lekkers voor onze supervisor, Jason, lieten we hem even kennismaken met de Nederlandse lekkernijen om vervolgens een rondje over de campus te doen. Mooi om te zien dat pap en mam het net zo indrukwekkend vinden als ik de eerste keer. Na een rondje campus en een broodje bij de subway was het tijd om naar de shooting range te gaan, aangezien ik dit zo leuk vond op zaterdag dacht ik dat de rest dit ook wel leuk zou vinden. Het ging iets minder dan de eerste keer dus waarschijnlijk was dat meer beginnersgeluk dan wat anders. ’s Avonds was het tijd voor de toets, niet dat we hier veel voor geleerd hadden aangezien we meer bezig waren met mensen gedag zeggen dan leren. Na 15 minuten te laat zijn gekomen en 45 minuten later waren we alweer klaar. Tijd om voor de laatste keer naar Texas Roadhouse te gaan waar we in de eerste weken al een keer geweest zijn om een goede steak te eten. Hier kwam ik een oude bekende tegen maar de details zal ik maar voor me houden. De laatste avond in Weaver heb ik met Chloé doorgebracht en alvast van een paar mensen afscheid genomen omdat hun er morgen niet zijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco

Actief sinds 16 Aug. 2014
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 11091

Voorgaande reizen:

17 Januari 2015 - 16 Juni 2015

Stage in Brazilië

20 Augustus 2014 - 28 December 2014

4 maanden studeren in Florida

Landen bezocht: