WEEKENDTRIP TAMPA - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Marco Heijnen - WaarBenJij.nu WEEKENDTRIP TAMPA - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Marco Heijnen - WaarBenJij.nu

WEEKENDTRIP TAMPA

Blijf op de hoogte en volg Marco

31 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Gainesville

MUDFEST opening 19-10-2014
Vandaag is de grote dag van MUDFEST opening, zoals jullie weten is dit een week chillen met de gang en strijden tegen andere gangen van verschillende gebouwen. Met onze top gang moeten we dit jaar wel winnen en iedereen is er klaar voor. Benieuwd of het wat wordt maar dat zullen jullie vanzelf wel lezen!

Daarnaast heb ik mijn munten collectie bijna klaar voor het eerste deel, alleen het kwartje van de staat Iowa ontbreekt nog en dan heb ik ze alle 50. Op naar de volgende 50 met alle nationale parken… of het lukt is een tweede maar het is in ieder geval het proberen waard.

Eerste wedstrijd is binnen, rockpicking werd gewonnen door WEAVER 3!!!
Jelle was even weg ’s avonds en in de keuken was iedereen aan het leren dus ik ben maar gaan genieten, een zak chips met een paar flesjes Hoegaarden! Dikke prima, goed filmpje erbij en ik had een prima avondje.

MUD Volleyball 20-10-2014
Vandaag staat de eerste wedstrijd volleyball op het programma, eens zien hoe het gaat maar volgens mij is het niveau niet erg hoog. Mijn voorspelling werd waarheid, waar Weaver 3 met 12 man paraat stond om te tegenstander te verslaan waren hun slechts met 3. Vrij dramatisch als je bedenkt dat er ook bij hun 50 mensen op een gang wonen. Gewapend met onze vaste supporters, lees: vrouwen van Weaver 2 en 4 en de rest van de jongens van Weaver 3, gingen we de strijd aan met Riker 1. (ps de nummers staan voor de verdiepingen voor het geval iemand dit niet begrijpt) na een slopende en modderige wedstrijd waarin ik enkele punten wist de scoren en de rest van het team uitmuntend speelde was daar dan de einduitslag 39-27, ook vrij dramatisch als je met 6 tegen 3 speelt maar goed we hebben gewonnen en dat is alles wat telt.

Vervolgens moesten we eigenlijk polo gaan spelen maar vanwege een fout in het programma werden we vrijgeloot waardoor we dus officeel de 3de overwinning voor Weaver 3 konden bijschrijven. Tijd dus om de vrouwen van Weaver 2 naar de overwinning te schreeuwen! Leuk om te zien dat meiden die nooit eerder polo hebben gespeeld er volle bak voor gaan, en met succes, einduitslag hier was 15-6 dus wederom een overwinning voor Weaver Hall.

Er is een app hier in Amerika waar mensen random dingen op kunnen zeggen (anoniem), gisteravond werden er berichten op geplaatst over het feit dat Weaver iets rustiger aan moest doen. Dit gaat waarschijnlijk niet gebeuren aangezien iedereen enthousiast is en we blijven (hopelijk) winnen! GO WEAVER!
Op naar Moe’s Monday voor een goede burrito om vervolgens naar een verjaardagsfeestje te gaan, afgelopen vrijdag waren we hier ook al aanwezig en blijkbaar vonden ze ons groepje wel gezellig dus we mochten weer komen. Ze vroegen specifiek naar veel internationale studenten, waarom dat is mag je zometeen zelf uitvogelen. We gingen wederom met de taxi maar dit keer moesten we langer wachten, na een half uur kwamen we dan eindelijk aan op het feestje en gelukkig herkenden ik nog een paar mensen! Wederom was het erg gezellig en toen de birthday girl haar cadeau kreeg bleek het een soort bucket list te zijn met 21 punten. Waaronder: kiss with another ginger (gelukkig hadden we onze eigen ginger meegenomen dus dat zat wel goed), neem een shotje elke keer als iemand happy birthday zegt (ik wens haar sterkte met haar kater morgenvroeg) en ook: collect kisses around the world, ik laat het hier bij.

Moe en laam 21-10-2014
Na een leuk feestje was het vandaag weer moeilijk opstaan, Jelle was er weereens niet om mij wakker te maken dus ik moest het vandaag helemaal in m’n uppie doen maar het is gelukt en na de les ben ik weer lekker verder gaan slapen! Vanmiddag toch maar weereens voetballen, kijken of ik het niet ben verleerd. Gelukkig was het niveau nog steeds niet erg hoog maar toch lekker 1,5 uur het balletje laten rollen. Mudfest was vandaag geen succes want met touwtrekken verloor onze gang ondanks ons zwaargewicht Harrison. Helaas, morgen een nieuwe dag!

Again Mud Volleyball 22-10-2014
Vandaag woensdag, dat betekent de plantentoets en Grog! Maar eerst genieten van onze heerlijke burrito’s om vervolgens een potje te volleyen in de modder. Het volleyen was dit keer tegen 5 man in plaats van 3 dus het beloofde ietsje spannender te worden, ware het niet dat het net hier zo laag hangt dat ik nieteens hoef te springen om de bal te slaan. Resultaat: 20-5 na 8 minuten, de tweede helft ben ik maar achterin het veld gaan staan. Einduitslag was 40-18 dus wederom een paar puntjes voor Weaver 3!

Tijd om in te drinken om weer eens ouderwets een avondje naar Grog te gaan aangezien we hier al 6 weken ofzo niet zijn geweest. Morgenvroeg wel een presentatie geven over wax apple maar dat komt helemaal goed. Samen met Marc en Julian (Duitsers) en Kevin (Australiër) gingen we richting Grog, zoals gewoonlijk kreeg ik geen 21+ bandje maar goed, wodka cola ziet niemand en bevat ook alcohol. Althans ik dacht dat niemand het zag, toen ik op m’n rug werd getikt wat ik aan het drinken was en ik zei cola geloofde de uitsmijter me niet. Of ik ff mee naar buiten wilde komen, braaf als ik ben ging ik mee en hij trok mijn bandje af, ik kon vertrekken. Ik voelde me net een klein kind, 20 jaar oud en nog niet mogen drinken in een club. Dat is nog steeds het enige nadeel dat ik kan bedenken aan Amerika maar goed dat wordt ruimshoots gecompenseerd met de rest hier.

Helaas duurt het feest nog maar 9 weken, 6 weken les, 1 week vakantie met thanksgiving (zelf vakantie nemen telt ook) en 2 weken rondreizen in Florida met Jelle, pap en mam! Genieten is het enige woord dat hier op z’n plaats is dus dat ga ik nog doen de komende 9 weken!

Early weekend 23-10-2014
Aangezien we ’s middags geen les hadden en morgen vrij pakken vanwege het studeren voor een tentamen en de weekendtrip naar Tampa, hebben we nu eens op tijd weekend. Inluiden met een avondje stappen, althans dat wa de bedoeling. We kwamen erachter dat Sharab de deuren moest sluiten vanwege een incident met underaged drinking dus zijn we maar op de bus naar downtown gestapt om vervolgens te kijken of er iets open was. Valentina was met ons mee en dit is leuk gezelschap maar ook onhandig aangezien ze 17 is, we kwamen dus nergens binnen maar al met al toch een vermakelijke avond gehad.

Tampa weekend dag 1 24-10-2014
Lekker uitgeslapen om vervolgens onze koffers te pakken voor weer een weekendtripje, dit keer was Tampa de bestemming. Een vriend van ons, Nathaniel (Nate), heeft hier een huis ofja zijn ouders wonen hier nog en hij nodigde ons uit voor een weekendje. Dikke prima dachten we dus Jelle, Gera, Marlies, Nate en ik vertrokken naar Tampa. 2,5 uur later kwamen we aan, ik wist niet goed wat ik van het huis moest verwachten maar ze hadden een boot dus het huis moest aan het water liggen en waarschijnlijk erg groot zijn. Mijn verwachtingen werden waarheid, we reden een gated community in waarbij de huizen stuk voor stuk schitterend waren, toen we eenmaal zijn oprit opreden wist ik meteen wat voor huis ik wilde hebben als ik met pensioen ben. Een schitterend huis met een typish interieur, allerlei stijlen door elkaar en een achtertuin waar je u tegen zegt. Een zwembad met jacuzi en een flinke grill, de keuken was tot in de puntjes perfect en het uitzicht vanaf de steiger was schitterend.

Vele van jullie zullen het spel The Sims wel kennen waarbij je een huis bouwt, toen ik dit vroeger speelde bouwde ik huizen precies zoals deze. Het gezin: vader met een goede baan bij een sigarenbedrijf en moeder als genietende huisvrouw, de housekeepster was een aardig vrouwtje en hield het huis perfect schoon. De huisdieren: een kat, een hond die iets teveel verwend is en een leguaan, schitterende beesten die ‘’draken’’’.
Avondeten was vanalles op de grill, aubergine en asperge die Jelle en ik klaarmaakte en vaders maakte worsten, kip en later nog 2 mega steaks en met mega bedoel ik ook echt mega. Gek genoeg wist hij ze perfect klaar te maken waarna moeder ze in dunne lapjes sneedt, heerlijk!
Even een tochtje op de boot en de nodige biertjes en een goede sigaar van vaders erbij en genieten in de jacuzi, een prima eerste dagje waarbij het kernwoord toch wel genieten is. Zo wil ik later ook wel wonen als ik met pensioen ben!

Tampa stranddag 25-10-2014
Na lekker uitgeslapen en een beetje uitgekaterd te zijn was het tijd voor een goed ontbijt, de vrouw des huizes houdt blijkbaar van lekker koken want ook het ontbijt was heerlijk. Gefrituurd deeg achtig iets met suiker en een met kaas, daarnaast hadden ze goede kaas die ik zo kon eten, wat heb ik goeje kaas gemist zeg! Tijd om ons klaar te maken om eindelijk naar het strand te gaan, na een korte stop bij Kyle’s huis (Kyle woont ook in Tampa en is de huisgenoot van Nate) gingen we met z’n 9nen naar het strand. Heel anders dan Miami was het water hier stervenskoud en waaide het flink, maar wederom een prima dagje en ’s avonds zouden de ouders van Nate waarschijnlijk ff iets koken. Dat ff iets bleek een feestmaal te zijn, steak, worst, mega goeje pasta, salade en stokbrood. De tante van Nate was er ook en zij maakte de pasta, heerlijk! De vader had zelfs Heineken gekocht omdat we uit Nederland komen. Als toetje was er appel kruimel, erg lekker maar die van mam blijft toch het lekkerste.
Om 12 uur waren we pas klaar met eten, als extra hadden we nog een kop koffie en een shotje zambuca, vervolgens een horrorfilm gekeken en lekker naar bedje!

Terug naar huis 26-10-2014
Lekker uitgeslapen en ontbijtje en nog even genieten op de boot. Een heerlijk weertje, goed gezelschap en lekker niks doen. Nergens aan denken en genieten dat is het belangrijkste! Een frisse duik in het ‘’meer’’ om vervolgens weer op te drogen in de zon. De gated community bleek erg groot te zijn want rondvaren duurde nogal een tijdje, er was zelfs een strandje en een zwembad. De omvang van de hele community is ongeveer de grootte van Helden, wederom een voorbeeld van de massiviteit hier in Amerika. Blijkbaar helpt het sporten hier nog niet echt, volgens de weegschaal ben ik afgevallen maar het bed van de familie Palombo dacht daar anders over. Je voelt ‘m al aankomen, gelukkig was het een heel oud bed althans gelukkig (het was antiek) maar het lag dus niet aan mijn gewicht. Of misschien was het lekkere eten dit weekend toch net iets teveel..Eenmaal thuis aangekomen voelde ik me plots niet lekker, op tijd naar bed maar heel lang stil liggen kon ik niet. Helaas een nacht heel slecht geslapen mrja ook dat hoort erbij.

Ziek 27-10-2014
Zoals ik al zei, vanacht erg slecht geslapen maar ik moest er vanmorgen uit vanwege een examen. Had ik beter niet kunnen doen want erg goed ging het niet mrja, weer snel terug mijn bed in. De rest van de dag eigenlijk alleen maar geslapen en aan het einde voelde ik me iets beter maar begon Jelle zich slechter te voelen. Op tijd naar bed weer en hopelijk morgen beter eraan.

Halloween!! 28-10-2014
Zoals iedereen weet is eind oktober de tijd van halloween en waar kun je dit feest beter vieren dan in Amerika. Voor ons is het vrij onbekend, althans er wordt niet veel mee gedaan. Niemand verkleed zich zoals met carnaval maar hoe anders is dat hier! Het is een hele happening en de hele week zijn er wel feesten waar je verkleed naar toe kunt gaan. Jelle en ik moesten dus op zoek naar een costuum aangezien we niets hadden meegenomen van thuis. Aangezien we er niet al teveel aan wilden spenderen gingen we naar een ‘’billig’’ ogende halloween store. Onze gedachte waren niet ongegrond, 25 dollar voor zo ongeveer elk willekeurig pak. Aangezien iedereen ons hier toch al ziet als hét duo uit Nederland moesten we dit maar voortzetten. Mijn oog viel op een Fred Flinstone pak en aangezien Jelle perfect door kan voor Barney Rubble, was de keuze snel gemaakt.

A match made in heaven, we kregen veel complimenten over onze outfits op onze eerste halloween party. Het huis was leuk versierd en er was genoeg bier (althans tot 1 uur), veel leuke costuums en een meisje kwam naar me toe met de opmerking dat ze zaterdag als Wilma (de vrouw van Fred) was verkleed, beetje jammer dat ze dat vandaag niet had gedaan maar aan de andere kant was het geen erg knappe Wilma geweest. Vampier was natuurlijk heet meest geziene costuum maar er waren ook Zebra’s, Basketballers en Schoolmeisjes aanwezig.

Het feestje was gezellig tot de politie een kijkje kwam nemen, snel bier weg zetten en hopen dat ze niet binnen komen. Gelukkig bleven ze buiten maar de muziek moest bijna uit en we moesten rustiger aan doen, in Nederland zouden we flink door feesten maar blijkbaar zijn de Amerikanen ietsje liever. Om 1 uur was het dus tijd om huiswaarts te keren aangezien we morgen weer gewoon les hebben.

Verkleed naar school 29-10-2014
In het teken van Halloween kregen we vandaag bonuspunten als we verkleed als plant naar de toets kwamen. Ik had een bananenpak geregeld maar dit was iets te klein dus kon Jelle dit mooi aan, zelf moest ik iets anders bedenken maar gelukkig kwam Jelle met het idee van Star Fruit (Ster vrucht). Met mijn knutselskills van groep 2 heb ik een paar sterren uitgeknipt en een ster vrucht omgehangen, 5 bonuspuntjes in the pocket. ’s Avonds konden we niet veel doen aangezien we morgen ochtend een examen hebben en we dit toch niet willen verneuken. Dus maar lekker genixt in de keuken en Jelle ging ‘’studeren’’ bij Sammi. Laat in de avond even wat lekkers gemaakt met een paar ganggenoten en de nieuwe South Park afleveringen gezien.

Halloween part 2 30-10-2014
Na de toets en de andere les was het tijd voor volleyball, maar helaas begon het erg hard te regenen net van tevoren dus zijn we niet gegaan. Klaarmaken en indrinken dan maar want ’s avonds hadden we weer een ander feestje. Het feestje begon rustig maar liep uit op een typisch feestje, zatte mensen, politie die weereens een kijkje kwam nemen en heel veel gezelligheid! Na een lange en eenzame wandeling naar huis was ik blij dat ik in m’n bed lag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco

Actief sinds 16 Aug. 2014
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 11078

Voorgaande reizen:

17 Januari 2015 - 16 Juni 2015

Stage in Brazilië

20 Augustus 2014 - 28 December 2014

4 maanden studeren in Florida

Landen bezocht: