Nederlands voer! - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Marco Heijnen - WaarBenJij.nu Nederlands voer! - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Marco Heijnen - WaarBenJij.nu

Nederlands voer!

Blijf op de hoogte en volg Marco

16 November 2014 | Verenigde Staten, Gainesville

Actual Halloween 31-10-2014
Vandaaag is het dan eindelijk echt offcieel halloween, de vorige feestjes waren al goed maar vandaag gaat iedereen uit en iedereen verkleed dus het beloofd mooi te worden. Overdag was ik niet tot veel in staat dus heb eigenlijk ook niks uitgevoerd, ’s avonds vroeg Rennie of we mee gingen sushi eten. Aangezien dit al lang geleden was vonden Jelle en ik het wel een goed plan, 8 uur hadden we afgesproken maar zoals altijd komt iedereen te laat. Om 20 over 8 zaten we eindelijk in het restaurant wat dit keer geen zelfservice was dus het was weer eens wat anders. Toen eindelijk iedereen besteld had dachten we dat het niet erg lang kon duren voor we onze vis op tafel hadden, niet was minder waar. Ik denk dat ze de vis eerst nog hebben moeten vangen want het duurde ongelogen un uur voordat we ons eten hadden. Het verschil tussen de eerste en laatste die hun voer kregen was zelfs 20 minuten, schandalig gewoon. Later bleek dat de chef het eerste half uur gewoon aan het niksen was en toen pas aan de sushi begon, maar goed de sushi daarentegen smaakte heerlijk!

Omdat we eigenlijk om 9 uur al op het feestje wilden zijn moesten we ons haasten om toch nog een beetje op tijd aan te komen. Snel klaarmaken en meteen gaan, althans dat dachten we. Toen we aankwamen in Weaver stonden er ongeveer 40 mensen op de gang te drinken en foto’s te maken, ik vroeg waar iedereen heen ging en tot mijn verbazing gingen ze allemaal naar hetzelfde feest. De jongens die het feest gaven verwachtte niet dat we met 40 man kwamen maar dit was geen enkel probleem aangezien er slechts 10 personen op het feestje waren voordat wij kwamen. Wat begon als een avond met ergernissen, eindigde als een van de beste avonden ooit! Een schitterend feest, genoeg drank, leuke mensen en wederom veel gezelligheid. Uitgaan zat er niet meer in want het was al te laat maar dit was ook nergens voor nodig.


Kouder dan Nederland 01-11-2014
Het is alweer November en deze maand begint met een zeldzaam verschijnsel, Florida is kouder dan Nederland! Waar het bij jullie een historisch warme dag met 20 graden is, is het hier maar 15 graden, ’s nachts koelt het zelfs af tot 3 graden volgens de weerberichten. En wat doe je op een koude dag? Juist ja binnen blijven, lekker uitgeslapen en een beetje huiswerk gemaakt en ff snel naar de sportschool.
Lekker niks doen ’s avonds althans dat dacht ik, een ganggenoot klopte aan of we een spel wilden spelen. Aangezien ik altijd in ben voor een spelletje, zeker wanneer er drank is, leek me dit wel leuk.
Het werd drukker en drukker en uiteindelijk waren we met 12 man een spel aan het spelen, ik ga het niet proberen uit te leggen want dat is niet te doen maar het was in ieder geval leuk! Wat het nog leuker maakte was het feit dat er stroopwafels waren, niet zomaar stroopwafels die de Amerikanen hebben geprobeerd na te maken maar echte stroopwafels uit Vlijmen. Geïmporteerd door een supermarktketen hier en blijkbaar vallen ze in de smaak bij de Amerikanen. Voelde gister toch echt als thuis met kou en stroopwafels!

Gelukkig, het is weer warmer 02-11-2014
Hoe het weer in Nederland binnen een dag kan omslaan, zo gaat dat ook hier. Vandaag was het weer lekker 20 graden, heerlijk volleyen in het zonnetje en aan mijn take home examen werken. Daarnaast kwam ik erachter dat ik nog maar 8 weken kan genieten hier in Florida, alles begint langzaam op een einde te lopen. Voor een vak hebben we deze week al het laatste examen voor het eindexamen en voor een ander vak krijgen we deze week het eerste examen dit semester… beetje krom maar goed dat is dat vak ook. Langzaam komt het tweede deel van dit superjaar in zicht, BRAZILIE! Hier kijk ik al 2 jaar naar uit dus aan de ene kant ben ik blij dat dit nog maar 3 maanden duurt voordat ik hier ben.

The crazyness continues 03-11-2014
Meer over de titel zometeen, eerst een stukje over vandaag. Rustig dagje, de week begint namelijk altijd rustig op maandag. Flink aan m’n take home exam gewerkt welke nu bijna af is en geleerd. Ja mensen ik leer hier ook weleens, eigenlijk elke week als je goed op let maar de meeste zullen alleen mijn stukken onthouden over de dingen buiten school zoals trips, feesten, mensen ontmoeten en andere gekkigheden. Maar nee ik leer hier dus ook, de lessen zijn nog steeds erg leuk en ik ken volgens mij bijna alle planten op de campus. De tropische vruchten en mijn interesse voor fruit groeien steeds meer, zo ook mijn kennis. Maar goed, terug naar iets wat weer ongelofelijk is. In Nederland kun je een geweer kopen, mits je een vergunning hebt. Voor deze vergunning moet je geloof ik een test ofzo doen (vraag het Max Reijnen even als je het wil weten) en nog wat kleine zaken voordat je daadwerkelijk een geweer mag kopen. Iedereen kent de Wal-Mart in Amerika, een mega supermarkt waar ik jullie in mijn allereerste blog al over heb verteld. Wat mij toen echter niet op viel is het feit dat je hier geweren kunt kopen…. Baylee vroeg me vandaag of ik iets wilde zien wat alleen in Amerika kan dus ik zei; sure. We liepen naar achteren en kwamen aan bij een gedeelte waar ze allemaal geweren verkochten, van shotguns tot snipers en van kleine geweren tot automatische machinegeweren. Ongelogen je kon hier bijna alles krijgen en iedereen boven de 18 mag het legaal kopen. Van de zotte als je het mij vraagt maar hé, welcome to Amerika!

Nog een puntje wat hier nergens op slaat, zaterdagavond waren we beerpong aan het spelen met water aangezien we geen bier hadden en we toch niet uitgingen. Just for fun dus maar daar dacht the hall supervisor anders over, die vonden dat we excessive drinking games aan het spelen waren, erg gek met water maar goed. Daarnaast stond er een fles wodka in de kamer maar die was gesloten en niet van mij (nee echt niet!). Toch schreven ze mijn naam en die van nog een paar op met de mededeling dat we een mail konden verwachten over eventuele sancties. Nu moet ik komende week een keer op gesprek komen om uit te leggen dat ik beerpong met water aan het spelen was in een kamer waar een fles wodka in de kast stond die niet van mij was. Ik wou dat ik aan het bierpongen was met bier en dat ik de fles wodka had leeggedronken maar dat was helaas niet, beetje jammer dat ze dat hier blijkbaar wel denken.

Naast de maffe dingen, vandaag ook goede en leuke dingen. Allereerst heb ik sinds mijn vertrek uit Nederland geen normaal ei meer gegeten dus daar was het weleens tijd voor. Hoewel de kwaliteit van de eieren hier dramatisch is, besloot ik toch maar een klein doosje te kopen. Heerlijk eitje gegeten maar wat ben ik blij als ik weer verse eieren heb wanneer ik thuis kom!

Daarnaast waren de Australiërs in de keuken flink bezig met een of andere paardenrace die blijkbaar 1 keer per jaar wordt gehouden in Melbourne en die iedereen de hele dag bezig houdt. Paardenraces betekenen maar 1 ding, WEDDEN! Dus dat deden we, ik had een leuke naam uitgekozen: Protectionist dus dit paard moest voor mij het geld gaan binnenhalen, 10 dollar ingezet en hopen op het beste! Winnaar: Protectionist!! Hophop 75 dollar gewonnen, toch leuk dat paardenrennen.

Dinsdag 04-11-2014
Ik loop een beetje achter met typen maar er is volgens mij niet zoveel gebeurd op dinsdag. Naast het bekende sporten en school tenminste. We hadden weer een vergadering met de horticulture club maar ook dit was niet erg spannend.

Toets 05-11-2014
Vandaag weer een plantentoets, dit keer helaas geen bonuspunten als we verkleed komen, daarnaast hebben we voor Plant ID de opdracht gekregen om op een creatieve vorm de bloem morfologie uit te leggen. Aangezien Jelle en ik niet erg creatief zijn was dit nog een hele opgave. Uiteindelijk hebben we bedacht om een rap te maken. Rap denken jullie, dat wordt wat… gelukkig kennen we James Boyes. Een prima kerel uit Engeland die erg goed kan rappen, Jelle en ik hadden de tekst gemaakt en hij heeft voor ons gerapt en alles in elkaar gezet, ben benieuwd wat de leraar ervan vindt!

Einde…. 06-11-2014
Vandaag komt er ergens een einde aan, maar niet voordat we les hebben gehad en naar Chipotle zijn gegaan. Daarnaast hebben we vandaag onze eerste basketball game ooit en nee ik speel niet mee hoewel menig persoon me dit heeft gevraagd. De basketball wedstrijd was een oefenpotje tegen een uni uit Miami. Wel erg leuk om eens te zien, zeker als je nog nooit een wedstrijd hebt bekeken. Vervolgens gingen we naar Chipotle, dit Mexicaanse restaurant staat hier bekend als een van de betere maar we waren er nooit geweest. Het is een ‘’fast food’’ restaurant in de vorm van echt snel eten maar wel erg lekker. Samen met Valentina gingen we hier dus een lekkere burrito verorberen.
Thuis hebben we de laatste afleveringen van Game of Thrones bekeken, na een paar weken hebben we dit afgesloten dus nu is het wachten op het nieuwe seizoen.

Palm tree course 07-11-2014
Aangezien we 12 credits moeten hebben en met onze lessen slechts aan 11 komen hebben we een 2 daagse cursus over palmbomen van 1 credit. We wisten niet goed wat het was maar dat het over palmbomen ging was wel duidelijk! We kwamen aan en kregen hier ontbijt, verder was het eigenlijk alleen powerpoints bekijken, koffie drinken en af en toe een versnapering. Tijdens de fieldtrip gingen we de theorie in de praktijk bekijken dus dit was wel interessant, daarnaast konden Jelle en ik goed lachen om de man die de cursus gaf. Met z’n zachte stemmetje had hij een portable speaker meegenomen, helaas voor hem werkte dit ding niet echt haha. Morgen weer opnieuw en dan een take home exam maken.

Ik voel me klein 08-11-2014
Over de titel dalijk meer, eerst weer de palmbomen cursus. Zelfde als gisteren dus daar ga ik jullie niet mee vervelen, ’s avonds was Jelle met Sammi dus ben ik met een paar ganggenoten lekker gaan uiteten, tijdens het eten hebben we de wedstrijd van de Gators gekeken. In de bar/restaurant hingen ongeveer 30 tv’s, want iedereen moet natuurlijk perfect beeld hebben, typisch Amerikaans!

Toen we terug kwamen wilden we eigenlijk nog uitgaan dus dat hebben we maar gedaan, weliswaar nuchter maar achteraf bleek dit niet erg te zijn. We besloten om naar downtown te gaan, eenmaal aangekomen bij de club kreeg ik uiteraard geen 21+ bandje. Binnen kwam ik nogal wat bekende tegen, (lees: Nederlandse en Duitse vrienden) dus dit was wel leuk. Vervolgens bestelde ik een normale cola, en ging deze rustig opdrinken. Opeens kwam de politie binnen, met 4 man sterk gingen ze kijken of er niemand underaged aan het drinken was. Een tijdje terug werd ik hiervoor in Grog in midtwon eruit gezet, daarna hoorde ik dat dit in downtown veel strenger was dus ik had bewust geen wodka cola proberen te regelen. Toen de politie aan mij vroeg wat ik dronk zei ik dus eerlijk cola, hij pakt mijn drankje en rook eraan, vervolgens nog een collega en besloten dat er geen alcohol in zat. Van de zotte is het dat ze aan mijn drankje ruiken of er alcohol in zit. Dit deden ze vervolgens bij een aantal personen en daarna gingen ze weer weg, MAFKEZEN!
Ik genoot dus van de gekheid in de club toen ik opeens 2 basketbalspelers zag, allebei kleiner dan ik en aangezien er al een paar grote kerels waren voelde ik me opeens niet meer de grootste. Toen Baylee zei kijk eens achter je draaide ik me om, een kerel van ongeveer 2,15 hoog en 3,50 breed stond achter me, toen voelde ik me toch wel een beetje klein zeker toen hij gevolgd werd door eentje van hetzelfde postuur. Het complete basketballteam was gearriveerd dus voor één keer was ik niet de grootste in de club, nu weet ik ook hoe andere zich voelen als ze omringd zijn door grote mensen haha.

Eenmaal thuis heb ik nog in de keuken gezeten en aangezien Jelle bij Sammi was kon ik nog een afleveringetje Prison Break kijken (na 3 jaar kijk ik deze serie eindelijk af, nog 5 afleveringen te gaan). Hoewel het 4 uur was, moe was ik niet, maar om kwart voor 5 was het toch tijd om naar bed te gaan.

Dagje niksen 09-11-2014
Na een lange dag gisteren was het vandaag tijd om uit te rusten, Jelle was nog steeds bij Sammi dus ik kon lekker Prison Break afkijken, chinees gegeten met wat huisgenoten en eens bekeken wat het niveau van het take home exam was.

Maandag 10-11-2014
Vandaag maar 1 uur les en vervolgens met Jelle het take home exam van de palm tree course gemaakt, niet erg lastig als je alles kunt opzoeken in de powerpoint maar het duurde wel lang. Bijna af dus tijd voor fifa, chillen en breaking bad.

Veterdans day 11-11-2014
Normaal gesproken zou ik vandaag op het Vrijthof in Maastricht staan of op z’n minst ergens verkleed staatn te zuipen om het carnavalsseizoen in te luiden. Helaas kennen ze dat hier niet maar we hebben wel een vrije dag. Ter ere van de veteranen heeft iedereen een dagje vrij, wij gingen onze goede wil laten zien door met de hoticulture club het ‘’tuintje’’ om een van de gebouwen, onkruidvrij te maken. Gratis pizza was meer de reden dat we gingen maar goed we hebben ons weer laten zien en ook dat is wat waard. Verder niet veel bijzonders, goeje sushi en lekker gesport en niksen aangezien we een weekje geen plantentoets hebben dus niet leren!

No test 12-11-2014
Tot nu toe hadden we elke week een plantenkennis toets maar vanwege veterans day gisteren ging het lab van 1 groep niet door dus kon ons lab ook niet doorgaan. Lekker maar 1 uur les, kaartjes voor de game halen, palm tree exam afmaken en arretjescake maken in het kader van international food event van morgen! ’s Avonds was het weer tijd voor een ouderwets avondje Grog nadat we hadden ingedronken bij Gera. Een smakelijke verrassing stond hier te wachten namelijk pepernoten met chocola!! Toch nog een beetje sinterklaas hier.

Arretjescake en boerenkoolstamppot! 13-11-2014
Vandaag mogen we weer eens oud hollandse kost maken, boerenkoolstamppot met als toetje arretjescake of zoals Jelle het noemt: kakkie poepie. Vandaag is er namelijk een international food event, aangezien we in een internationaal huis wonen hebben we hier mensen van ongeveer 10 verschillende landen wonen. De bedoeling is dat wij iets koken wat ons land vertegenwoordigd, daarnaast hebben we een powerpoint met typisch Nederlandse dingen. De cake staat in de koelkast en de aardappelen zijn al geschild dus laat die stamppot maar komen! Alles af, tijd om mensen kennis te laten maken met de Nederlandse keuken. Er waren zo’n 80 mensen op het evenement afgekomen dus maar goed dat we veel hadden gemaakt, als enige kraampje waren wij namelijk diegene die genoeg hadden voor iedereen! En veel complimenten gekregen, ze keken raar toen ze zagen wat het was maar nadat ze eenmaal geproefd hadden vond iedereen het lekker. Geslaagd event dus! Vervolgens gingen we uiteten met de ouders van Michelle (een Duits meisje) en nog 10 andere om daarna te gaan linedancen. Ik had dit nog nooit gedaan en vroeg me af hoe het zou zijn zeker omdat ik nuchter was. SUPER! Dat was het haha, ik heb een paar dansjes gewaagd en het ging me nog nieteens zo heel slecht af. Over een paar weken dus nog maar eens gaan.

Gras is niet zomaar gras 14-11-2014
Vandaag gingen we met Jason op pad, hij is een professor in turfgrass, dit is gewoon gras voor sportdingen. We gingen naar een 5000 hectare groot research farm wat in eigendom is bij de University. Hier wordt onderzoek gedaan naar vanalles en nog wat en ook naar gras. Jason liet ons kennis maken met verschillende soorten en zo kwamen we erachter dat gras niet zomaar gras is. Leuk om een keer een andere kijk hierop te hebben en we zijn er niet stommer van geworden, na een heerlijke lunch konden we gaan bijslapen. Om 6 uur was er weer een basketball wedstrijd, de eerste officiële van dit seizoen! Uiteraard met winst afgesloten. ’s Avonds wederom een avondje Grog, dit keer had ik de uitsmijter maar omgekocht zodat ik eens een avondje kon drinken. De volgende dag kon ik dit bekomen met een fikse kater!

Last game 15-11-2014
De laatste wedstrijd voor mij, volgend weekend ben ik op de Bahamas dus kan ik niet naar de wedstrijd. Ik kwam aan toen het 2de quart bezig was en we met 10-0 achter stonden. Met een fikse kater heb ik de wedstrijd gekeken die we hadden moeten winnen, ware het niet dat we geen fieldgoal maakte in de laatste minuten en dus moesten we overtime in. Toen hield ik het maar voor gezien en uiteindelijk hadden we verloren. ’s Avonds was er een concert ergens dus daar ben ik maar naar toe gegaan, prima avondje gehad!

  • 17 November 2014 - 10:08

    Lou:

    Ha Marco.
    Kippen zijn van de leg af.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco

Actief sinds 16 Aug. 2014
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 11081

Voorgaande reizen:

17 Januari 2015 - 16 Juni 2015

Stage in Brazilië

20 Augustus 2014 - 28 December 2014

4 maanden studeren in Florida

Landen bezocht: