Weekend - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Marco Heijnen - WaarBenJij.nu Weekend - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Marco Heijnen - WaarBenJij.nu

Weekend

Blijf op de hoogte en volg Marco

25 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Gainesville

Books, clothes and sports 23-08-2014
Vandaag stonden er weer een paar punten op het programma, allereerst Fifield Hall, het gebouw waar we een deel van onze lessen volgen. Makkelijker te vinden dan Little Hall aangezien we hier al met Jason langs waren gereden. Even een kijkje nemen in de kassen die toch verre van goede staat waren. Waarschijnlijk goed genoeg voor hier maar in Nederland zou men zich ervoor schamen. Op onze fietsjes weer terug richting de boekenwinkel, toen we opeens Lake Alice zagen, het meer op de campus waar de alligators in leven. Erg mooi om te zien maar helaas geen alligator te bekennen, wel hebben we de snapping turtles en geelwang schildpadden gezien, die zie je niet in de visvijver!
Na een rondje langs Fraternity Road (ja de huizen zijn zoals in de films, Kappa Delta Phi, Omega Ypsilon Phi, noem het maar op) en een kijkje in het Baseball Stadium, kwamen we aan bij de boekenwinkel. Helaas moeten we ook boeken kopen, maar deze leken ons erg interessant, boeken over tropische fruit en plantenproductie zoals wij die niet kennen in Nederland. Boeken geregeld, dan rest ons nog een ding om te kopen, juist Gator clothes! Oranje en blauw zijn de kleuren van The Gators, de winkel was ontzettend groot. Een winkel als deze vindt je niet bij topclubs als PSV, VV Helden of HBC, ontzettend veel keuze in kleren en andere accessoires en natuurlijk alles in oranje en blauw! 14:00 tijd voor noodles, in de keuken treffen we een ganggenoot uit Florida, Josh, erg aardig en met z’n drieën hebben we een lange tijd gepraat over vanalles en nog wat. Vervolgens wouden we gaan sporten, ja pap en mam ik sport hier! Josh wist waar het fitnessgebouw lag en dus volgde we hem. Met onze GatorID kaart kwamen we gratis binnen (zoals bijna alles op campus gratis is met je GatorID) een mega gebouw waar je kon zwemmen, basketballen en normale fitness. Even lekker een half uur rennen en un beetje roeien, lekker met airco en muziek, hier gaan we nog veel tijd doorbrengen!
Honger hadden we niet dus we gingen we maar even wat relaxen op onze kamer en klaarmaken voor de eerste avond stappen. Gelukkig hadden we gisteren enkele Nederlandse vrienden gemaakt, die nodigden ons uit om bij hun in te drinken om vervolgens samen uit te gaan. Ze woonden op 20 minuutjes lopen van ons, net buiten de campus. Geen bier??? Jawel gelukkig zijn hun wel 21 en mag je in een huis gewoon rustig een pilsje drinken, ideaal dus. Het was dan wel geen Kiet op Klump en jupiler maar de Budweisers smaakten prima. Bij een natje hoort natuurlijk ook een droogje, fried Oreo’s…. ik had er nog nooit van gehoord laat staan geproefd maar ze waren heerlijk. Normale Oreo koekjes ondergedompeld in een soort oliebollenbeslag en vervolgens frituren.
Aangezien niemand het voortouw nam hebben Jelle en ik de stoute schoenen maar aangetrokken en iedereen meegenomen. Een van de jongens die erbij was kende een uitsmijter van een soort salsa club, (kwamen we later pas achter dat het een salsa club was) dus hier gingen we naartoe. Als een echte vip en zoals je misschien wel in films hebt gezien kom je overal binnen als je maar de uitsmijter kent. In de club kwam diezelfde uitsmijter naar mij toe en gaf me een bon voor een drankje,” it’s on me and if there are any problems, I will fix them for you”, vertelde hij, goed geregeld dacht ik! Het salsadansen ging mij niet zo goed af, gelukkig was dat bij meerdere het geval dus hoefde ik me nergens voor te schamen. Rustig wat drinken en mensen kijken, een van de leukste dingen wat er is. Nog ff un lekker broodje eten en dan heerlijk slapen, zondag een rustdag.

Lazy day 24-08-2014
Na een geweldig avondje stappen, vandaag een rustig dagje. Even lunchen en vervolgens met Josh naar Walmart om een koelkast te halen (de gratis koelkast die we hadden gekregen werkte helaas niet) en een paar boodschappen. Eerste wasje draaien hier want dat moet helaas ook gebeuren, gelukkig zijn het eenvoudige wasmachines en met de instructies die ik van mam had gekregen (dankje!) was het zo gepiept. Aangezien zaterdag de eerste wedstrijd van het seizoen is van The Gators moeten wij natuurlijk aanwezig zijn! Samen met onze Nederlandse vrienden hebben we kaartjes gekocht, het stadion was al grotendeels uitverkocht dus het beloofd mooi te worden! Om 7 uur de floor meeting, even wat algemene regeltjes.
Voor school hadden we zelfs al huiswerk opgekregen. Het vak waar we eigenlijk het minste naar uitkeken, financial report writing, blijkt al tegen te vallen. Het is meer accounting dan wat anders en laat dat nou net iets zijn wat ik niet leuk vind. Met andere woorden, we laten dat vak vallen en kiezen een andere, dat is het grote voordeel hier. De eerste schoolweek mag je al je lessen laten vallen en nieuwe kiezen als je wil, dus we zijn benieuwd naar morgen. Na het eten en de floor meeting was het tijd om naar het stadium te gaan, hier was de pep rally bezig. Cheerleaders, muziek en de mascotte zorgden ervoor dat de opening van het football season een feest werd. Helaas was deze al bijna afgelopen toen we aankwamen dus zijn we maar even gaan sporten. Voor de tweede dag op rij lekker wat rennen en fietsen, als we zo door gaan kom ik nog terug zonder mijn geliefde bierbuikje… morgen begint school, tijd voor het echte leven!