Arrival and exploring campus - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Marco Heijnen - WaarBenJij.nu Arrival and exploring campus - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Marco Heijnen - WaarBenJij.nu

Arrival and exploring campus

Blijf op de hoogte en volg Marco

23 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Gainesville

University arrival 21-08-2014
Na een goede nachtrust in Holiday Inn hotel hebben we om 05:15 de taxi gepakt naar Holiday Inn Express (het hotel waar we in eerste instantie zouden verblijven maar het was volgeboekt) hier werden we om half 6 opgehaald met een busje die ons naar het Red Coach hoofdgebouw bracht. Weer even wachten en niet veel later zaten we dan in de bus naar Gainesville, in het begin viel er veel te zien, na een tijdje was de binnenkant van mijn ogen toch iets interessanter. 2 uur later kwamen we aan op de campus, even de weg vragen en een ontbijtje bij de subway om vervolgens te worden opgehaald door onze ‘’begeleider’’ Jason. Verrassend genoeg kwam hij niet aanzetten met een Ford Ka zoals we verwacht hadden, maar met een Ford F150 pick-up truck van twee dagen oud.. Na een rondje om de campus (ongeveer 3 keer zo groot als Helden) was het tijd voor een lunch bij de mexicaan. Na een goede lunch was het tijd voor punt 1 van de checklist; een fiets, de eerste fietszaak was geen succes, 300 dollar is toch een beetje aan de dure kant voor een tweedehandsfiets, Welten heeft ze immers voor twee tientjes. De volgende was wel een succes, samen met Jason die overal blijkbaar mensen kent kregen we 2 fietsen voor 200 dollar, 4 maanden fietsen en dan weer terugverkopen, prima deal!
Tijd dus voor puntje 2 en 3; de schoolzaken, een Gator ID en de inschrijving bij het International Office waren twee punten die we nog even moesten afwerken. Gelukkig was dit zo gebeurt en konden we door naar Weaver Hall, ons huis voor de komende 4 maanden. Onze kamer is heel eenvoudig, 2 bedden, 2 bureau’s en 2 kasten, niks speciaals maar ook niks tekort. Gelukkig was er in de kelder een ruimte waar mensen gratis spullen kunnen lenen die andere achter laten, gewassen en al kon je hier je beddengoed uitkiezen en een kleine koelkast pakken. Dus toen we ook dit hadden geregeld konden we onze koffers uit gaan pakken en de lades vullen. Eventjes naar de winkel zodat we morgenvroeg wat te drinken en eten hebben en dan ergens een hapje eten. Lopend naar onze fietsen worden we aangesproken door een jongedame, of we gratis pizza willen en van spelletjes houden? Een korte blik naar Jelle was genoeg, zo krijgen we onze tijd weer om. Eenmaal binnen hielpen we onszelf aan een stuk pizza en hebben we enkele spelletjes gedaan. De spelletjes stelden niet veel voor maar het praten met de andere studenten was erg leuk, mensen uit Colombia, Florida, Japan, Engeland en Californië waren aanwezig. Goed voor mijn Engels en ook leuk om gewoon met random mensen te praten, maar op het moment dat er een meisje begon te praten over het feit dat God toch wel erg belangrijk was in het leven en wat God allemaal betekent voor mensen, vonden Jelle en ik het tijd om terug naar onze kamer te gaan. Wederom een lange en indrukwekkende dag , maar zeker een goed begin! Beloofd een mooie tijd te worden hier!

Discovering campus 22-08-2014
Vandaag een rustig dagje, om 1 uur gaan we met Jason naar Walmart om wat kleine zaken te kopen die niet in het koffer mee konden, van tevoren gaan we de campus verkennen. Op de campus map gezocht waar we onze lessen hadden, 4 gebouwen verspreid over pakweg 2 locaties. Eerste gebouw op de route was Little Hall, we waren nog geen 200 meter aan het fietsen toen we het basketball stadion zagen waar veel mensen naar binnen liepen. Nieuwsgierig als we zijn gingen we ook een kijkje nemen, bleek dat het een bijeenkomst was voor alle eerstejaars studenten. Na de Honor Code te hebben gezegd en even geluisterd te hebben naar wat sprekers vervolgde we onze weg naar Little Hall. Heel veel verder dan 20 meter kwamen we echter niet, hier zagen we het immense american football stadium van The Florida Gators! Capaciteit: 90.000, een aardig stadionnetje dus. Konden gewoon naar binnen lopen en naar een korte fotosessie gingen we dan eindelijk op zoek naar Little Hall. Aan de naam te zien gingen we op zoek naar een klein gebouw, helaas niet gevonden, alles lijkt hier op elkaar. Dan maar even een lunch bij Chiken-pil-a, een prima tentje waar we beide een gezonde chicken wrap pakte. Oke lunch op dan maar naar stop nummer 2, McCarthy Hall B, beetje fietsen en we hadden het zo gevonden, dan moeten we ook maar Little Hall gaan vinden aangezien de andere 2 gebouwen een stuk verder lagen. We fietsen terug naar Stadium Road, de straat van Little Hall en na een binnendoorweggetje (omwegrondjes houd ik niet zo van..) die we de eerste keer gemist hadden kwamen we bij een mega gebouw aan, je raad het al, we hadden Little Hall gevonden. Tijd om weer terug naar huis te fietsen en even bij de komen. Om 1 uur haalde Jason ons op om naar de Walmart te gaan, een immense winkel die we in Nederland helemaal niet kennen, alles wat je hier nodig hebt hebben ze. Het is een soort Welten, Bruna, H&M, Plus, Vitamientje, CarpetRight en Gamma in elkaar… eenmaal alles ingeslagen moesten we het natuurlijk ook weer uitpakken. Alles netjes geordend zoals een echte student dat altijd doet. Tijd voor een kommetje noodles en de meeting voor alle internationale studenten.

Na de aankomst in Pugh Hall, de plaats voor internationale studenten, gingenJelle en ik rustig aan een tafeltje zitten, wachten tot het begon. Plots vroegen er 3 meiden en een jongen of we ook Nederlands waren, dus aangeschoven bij hun aan tafel en een tijdje mee gepraat. Ze kwamen allemaal uit Utrecht, maar hadden elkaar nog nooit ontmoet, toeval bestaat niet zeggen ze dan... Na de meeting kwamen er nog 3 andere Nederlanders aanlopen, ook uit Utrecht. Vervolgens gezellig met alle man eten bij Gator Dining Hall, 9 dollar (bijna 7 euro) voor onbeperkt eten en drinken, prima tent dus! ’s-Avonds waren er genoeg mensen op de gang maar na een lange dag hebben we toch maar besloten om naar bed te gaan, morgen waarschijnlijk naar Midtown Gainesville voor een avondje stappen, zonder alcohol….. en de kroegen sluiten hier om 2. Even wennen maar dat komt helemaal goed!

• 24 Augustus 2014 - 14:00

Mam:

Hoi Marco,

Wat hebben jullie al veel mee gemaakt in die paar dagen. Je schrijft leuk en het is interessant om te lezen. Geniet van de komende maanden!

• 24 Augustus 2014 - 22:09

Moniek:

Leuk om te lezen broertje! Fijn dat je telkens aangeeft wat je eet :p hahaha
    Ben benieuwd naar je volgende verhaal!

Groetjes uit Helden