Weer een normale week - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Marco Heijnen - WaarBenJij.nu Weer een normale week - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Marco Heijnen - WaarBenJij.nu

Weer een normale week

Blijf op de hoogte en volg Marco

30 September 2014 | Verenigde Staten, Gainesville

Nagenieten 22-09-2014
Gelukkig beginnen we op maandag altijd rustig dus zo ook nu, na ons subway broodje was het weer tijd om op te ruimen. Stofzuigen en wassen zoals echte goede studenten dat altijd doen, raar dat ik dat in Den Bosch niet altijd op maandag doe, misschien toch maar mee beginnen volgend schooljaar. Maar goed naast het schoonmaken moest er ook geleerd worden voor de 4 toetsen deze week en we moesten boodschappen halen aangezien we morgen een speciale gast te eten krijgen. Rennie vroeg of we morgen samen wilden eten, prima. Haar verzoek was echter of wij macaroni wilden maken, nu weet ik dat we op de gang ondertussen als chefs bekend staan maar blijkbaar is dit overgeslagen naar andere huizen. Dus het was tijd om naar de winkel te gaan en weer groente en vlees in te slaan zodat we morgen onze kookkunsten kunnen laten zien. Daarnaast is onze gezonde instelling overgeslagen op ganggenoten aangezien ik steeds vaker mensen zie koken met verse producten.

Aangezien Jelle wilde leren en ik dit al deels had gedaan ben ik met Josh alleen naar de winkel gegaan, lief als ik ben had ik enkele lekkernijen meegebracht voor Jelle. Pineapple juice en een papaya zijn gezond en lekker maar aangezien we niet alleen maar gezond hoeven te eten was het tijd voor een ander type lekkernij. Het bier hier smaakt niet erg fantastisch dus maar terug naar het import bier, de keuze viel op Leffe Blond, hier gaan we vanavond heerlijk van genieten. Een leuke verrassing voor Jelle en natuurlijk ook voor mezelf! Nog meer genieten doen we aangezien we een mailtje kregen van de leraar dat de toets morgen niet doorgaat. Waarom weet ik niet maar deze leraar is zowiezo al een rare dus we zullen het morgen wel horen.

Zoals ik al zei hadden ik papaya gekocht, deze vrucht had ik enkel in sappen geproefd maar zoals iedereen weet is de smaak van sappen anders dan vers. Ik wist dus niet goed wat ik moest verwachten, ik weet niet of iemand ooit verse papaya heeft geproefd maar het heeft een heel aparte smaak. Fris maar tegelijk een mocca achtige nasmaak, erg lekker en zeker de moeite waard om eens te proberen!

Dinsdag 23-09-2014
Geen spannende dag vandaag, geen toets dus lekker genieten en leren voor morgen. Beetje sporten en naar de Horticulture Club Meeting. Bij deze meeting begonnen we met een quizje, aangezien de trip dit jaar naar Frankrijk gaat waren er ook vragen over Frankrijk. Grappig om te zien dat mensen moeite hebben met het opnoemen van landen die aan Frankrijk grenzen of het benoemen van de kleuren van de Franse vlag. (Voorzitter dacht dat het zwart was in plaats van blauw) Na onze dagelijkse afleveringen van game of thrones en de was weer schoon in de kas te hebben gelegd was het tijd om te slapen. Echter het slapen is vanaf nu extra speciaal aangezien ik na 3 weken eindelijk mijn afscheidscadeautje heb binnengekregen. De post is blijkbaar niet zo snel van Nederland naar Amerika maar het was het wachten meer dan waard! Ik had totaal geen benul van wat ik kon verwachten en dus was de verrassing extra groot toen ik het pakketje opende. Naast de voetbalschoenen die ik had gevraagd om te laten opsturen zat er een opgevouwde doek achtig iets in. Ik vouwde het uit en begon keihard te lachen haha wat een schitterende foto’s stonden er op mijn nieuwe dekbed. Max met z’n bekende Mallorca look, Remco jaren terug met de opgeschoren zijkant, Herm met z’n mooie gezichtje nadat hij weereens teveel gedronken had en zo nog vele andere foto’s(zie ook facebook). Bedankt jongens, this made my day!!! Ik ga heerlijk slapen onder dit schitterende dekbed, nooit gedacht dat wij zo’n creatieve groep hadden. Weltrusten!

Woensdag toetsdag 24-09-2013
Vandaag de moeilijkste toets van de week…. NOT. De lerares had ons verteld dat we de study guide goed moesten leren dus dat hadden we gedaan. De vragen van de toets waren letterlijk overgenomen uit de oefentoets en study guide. Ik wist dat leraren lui waren maar deze docent spant de kroon. Niet erg voor ons want op de paar lastige vragen na heb ik het gewoon goed gedaan, net als de plantentoets. Dit keer hadden we een bonus plant dus nu heb ik wel een keer 100 punten! Goed leren werpt dus z’n vruchten af hier. Na de toetsen konden we relaxen, ohnee wacht morgenvroeg nog een examen… helaas mrja met ons krachtvoer, lees; macaroni, konden we goed leren en flink sporten. ’s Avonds even niksen en dan morgen maar de toets maken, helaas gebeurd er tijdens een toetsweek niet veel spannends dus zal het voor jullie niet zo leuk zijn om te lezen maar toch wil ik jullie niets ontnemen.

Donderdag 25-09-2014
Vandaag wederom niet erg veel spannends, laatste toets en verder eigenlijk helemaal niks. Uitgaan zat er niet in aangezien we morgen naar een tuinbouw/landschap beurs in Orlando gaan en de wekker weer om 6 uur gaat.

Beursdag 26-09-2014
Vandaag zoals gezegd voor de 3de keer naar Orlando, dit maal voor een tuinbouw/landschap beurs. Van tevoren dachten we dat we hier namens UF een stand moesten bemannen, met enkele studiegenoten en Dr. Barret vertrokken we om 7:10 naar Orlando. Slapen was de voornaamste activiteit in de auto maar de koffie ’s ochtends bij Dunkin Donuts deed me toch wel goed. Eenmaal aangekomen bleek dat we niet de stand hoefden te bemannen maar zelf rond konden lopen. Altijd leuk dus aangezien ik in Nederland ook regelmatig naar dergelijke beurzen ga vond ik dit wel interessant. In de periode dat we hier zijn hebben we wel gemerkt dat we soms een soort attractie zijn, NEDERLANDERS!!! Het is blijkbaar een hele belevenis hier, zo ook tijdens de beurs. De voorzitter himself kwam zich voorstellen aan ons want hij vond het wel speciaal dat er mensen uit Nederland op de beurs waren.

Het hoogtepunt van de beurs was echter niet het ontmoeten van de voorzitter maar de stand van een bedrijf welke de opkweek verzorgd van tropische fruitbomen. Aangezien we in de lessen van Dr. Chaparro hier over leren maar nooit de planten in het echt zien was het erg leuk om dit nu wel eens te zien. Papaya, Dragon Fruit, Granaatappel, Mango, Koffie en Miracle fruit waren enkele bomen die er te zien waren. Over dat laatste hebben we iets leuks geleerd, waarschijnlijk heeft niemand van jullie er ooit van gehoord en dat is ook niet zo gek. Miracle fruit is van origine een product uit Ghana en het wordt bijna niet commercieel verbouwd. De standhouder vond het leuk dat we interesse toonde dus liet hij ons de werking van miracle fruit meemaken. Jelle en ik moesten in een limoen bijten, erg zuur natuurlijk, vervolgens moesten we het miracle fruit over onze tong laten rollen zonder hierop te bijten. De zure smaak verdween maar dit was niet het rare, op het moment dat we het uitspugde en vervolgens weer op een limoen beten was de limoen niet zuur maar super zoet! Er zit blijkbaar een enzym in het miracle fruit wat ervoor zorgt dat smaken veranderen, bij kankerpatiënten kan het worden gebruikt om de nare smaak van chemo uit het lichaam te krijgen, althan dat vertelde de standhouder ons. Erg interessant om eens mee te maken.

’s avonds was het tijd voor een activiteit met de gang, pokertoernooitje! Aangezien ik wel van poker houd vond ik dit ideaal, we zouden om 7 uur beginnen maar het eten duurde wat langer en alles voorbereiden dus het was bijna half 9 voor we begonnen. De inleg was maar 5 dollar dus niet erg spannend maar de eerste plaats was 60 dollar dus dat was weer wel de moeite waard. Aan tafel zaten er 2 die er geen zak van konden en de rest kon het wel redelijk dus nadat deze 2 waren uitgeschakeld werd het leuker. De tijd vorderde en ik zat nog steeds in het toernooi (normaal had ik er allang uit gelegen) uiteindelijk kwam ik aan de finale tafel en zelfs bij de top 3. Toen ik nog met een andere over was zijn we maar blind verder gegaan tot de fiches bij een van ons op waren aangezien het te lang duurde. 30 dollar uiteindelijk gewonnen, als iedereen tenminste betaald haha. Later nog ff naar Gator City geweest maar hier totaal nuchter naar toe gaan is ook niet alles.

Ginny Springs 27-09-2014
Vandaag weer een uitstapje met de Navigators, Ginny Springs was dit keer de bestemming. Zoals de naam al zegt is het een spring, oftewel een bron. Een natuurlijke waterbron waar het water zo helder is dat je perfect tot op de bodem kunt kijken. (zie foto) Erg leuk om te zien maar ik had verwacht dat het water ietsje warmer zou zijn. Bij bronnen denk ik aan warme waterplekken waar je heerlijk kunt relaxen, hier was het water ijskoud! Althans voor Florida begrippen, eenmaal in het water was het wel lekker. Daarnaast konden we ook tuben, oftewel gewoon op een band de rivier afgaan. Met onze hele groep (80 personen) gingen we met de tubes aan elkaar gebonden de rivier af, erg gezellig en onder het genot van een pilsje was het prima vertoeven hier! Helaas bleef de zon achterwege maar dat maakte de gezelligheid ruimschoots goed. Nadat we hadden gewacht tot iedereen er weer was konden we huiswaarts keren. Blij dat we heelhuids aankwamen ging ik me klaar maken voor ’s avonds. Heelhuids aankomen lijkt erg normaal ware het niet dat de Amerikanen echt de meest waardeloze chauffeurs zijn die ik ken. Op een enkeling na rijden ze hier non stop met hun telefoon in de hand, andere dingen doen, niet op de weg letten, slingeren en nog meer rare fratsen waarbij ik niet goed begrijp waarom ze dat doen.
Niet gek trouwens dat ze niet kunnen rijden hier aangezien hun ouders de rij instructeurs zijn en je mag zelf bepalen wanneer je op examen gaat. Waar we in Nederland gemiddeld 40 uur les nodig hebben om überhaupt op examen te mogen kun je hier dus met 1 uurtje ‘’les’’ op examen en als je een beetje chille examinator hebt slaag je ook gewoon. Geen prettig gevoel maar goed we zijn hier nu eemaal afhankelijk van andere wat betreft auto’s. Gelukkig rijden ze hier allemaal in auto’s die in Nederland voor mensen van mijn leeftijd onbetaalbaar zijn. Dit betekent degelijke auto’s die niet zomaar kapot gaan dus dat is een zorg minder. Alhoewel ik deze zorg ondertussen gewend ben na mijn ritjes met onze geliefde Toyota Starlet.

Als avond eten hadden we een cook-out in onze keuken, ofja er werden gewoon wat hamburgers en hot dogs gemaakt ter ere van de verjaardag van James. Iedereen lapte een paar dollar en we hadden goed eten en vooral gezelligheid. Mensen van alle verdiepingen kwamen een kijkje nemen en een groep meisjes had wel een heel speciale verrassing. James heeft een tweelingbroer die gewoon thuis in Engeland zit en de meisjes hadden contact opgenomen met hem. Hij had een video boodschap en deze werd afgespeeld op de tv. James wist van niks en de tranen sprongen in z’n ogen, erg mooi om te zien en leuk om te merken dat mensen die elkaar slechts 5 weken kennen al zoveel voor elkaar willen doen om iemand maar gelukkig te maken.

Na de cook-out gingen we naar een pregame om vervolgens met de partybus naar een club in downtown Gainesville te gaan. Bij de pregame kwamen we nog een Nederlander tegen, ik dacht dat we ze ondertussen allemaal wel kende maar dit bleek dus niet het geval. Daan komt ook uit Utrecht maar was hier pas een week dus niet zo gek dat we hem niet eerder hebben ontmoet. We hadden maar een uurtje om in te drinken dus ff snel wat pilsjes de nek in klatsen en dan de partybus in, hoewel de regels hier in Amerika erg streng zijn is dit bij het verkeer dus niet het geval. In de bus was plaats voor 40 echter er zaten er eerder 60 in. Gelukkig was het maar 10 minuutjes naar de club.

Daarnaast had ik van iemand een 21+ bandje gekregen voor de club en aangezien we dit keer eens vroeg in de club waren kon ik hier optimaal gebruik van maken. Het bier was prima te zuipen totdat ik een Nederlands biertje kreeg, Heineken is ook hier niet te pruimen! Maar goed een mooi avondje waarin we met ongeveer 20 personen van onze gang uiteindelijk in de club waren beland. James had een mooie verjaardag en ik zal morgen een flinke kater hebben, perfect!

Pool party 2.0 28-09-2014
Na een ochtendje/middagje uitslapen (EINDELIJK) was het tijd voor de poolparty 2.0, wederom georganiseerd door onze Nederlandse vrienden. Dit keer was de opkomst ietsje minder maar het was evengoed gezellig. Tot 5 uur was het weer goed en we hadden een beetje bier dus prima middagje. Zo krijgen we de tijd weer om en inmiddels kennen we zoveel mensen dat het overal gezellig is. Morgen begint het normale schoolleven weer zonder toetsen maar met wel een hoop dingen om te regelen. State ID (anders moeten we overal paspoort mee naartoe nemen), afspraken met docenten, verslagen maken, boodschappen doen , kamer opruimen en alvast een begin maken aan onze rondreis door Florida met pap en mam!

Ohja, erg jammer trouwens dat mijn stage voor Brazilië al rond is aangezien ik ook een tv reality ster had kunnen worden… hoe vragen jullie je af? Nou we kregen vanuit de HAS de vraag of we wilden meespelen in Utopia, ze zochten namelijk mensen met groene vingers. Ik heb er nog over nagedacht maar de zon, caipirinha’s en Braziliaanse cultuur spreken me toch meer aan dan een of andere nutteloze realitysoap waarin mensen een ideale samenleving proberen te creëren terwijl ze weten dat dit niet mogelijk is!

Monday again 29-09-2014
Vandaag is het weer maanag en voor de vaste lezers onder ons, dit betekent maar 1 ding: SCHOONMAKEN. Weer stofzuigen, de was had Jelle gisteren al gedaan maar we moesten vandaag ook naar de kapper. Als ik ergens bang voor ben dan is het wel de kapper, thuis ben ik vertrouwd met Mandy als vaste kapster en dan weet ik dat mijn haar er weer tiptop uit ziet. Hier ben ik er echter niet zo zeker van maar de kapster heeft geen slecht werk afgeleverd, een beetje te lang gelaten misschien maar ach dat is beter dan te kort en daarbij kost de kapper maar 12 dollar (9 euro). Dieptepunt van de dag is toch wel de afschrijving van mijn creditcard, ik voel me opeens erg arm maar aan de andere kant erg rijk aangezien ik meer uitgeef dan dat er wordt afgeschreven. (1 dollar is 77 eurocent)

Deze week moet er echter weer in de buidel worden getast voor onze vakantie naar de Bahama’s!!!! jaja, 21 november lig ik lekker in de zon te chillen terwijl jullie nog een kater hebben van de opening van carnaval… althans ik hoop dat jullie zo’n goede opening hebben dat jullie dan nog een kater hebben! Verschil moet er zijn zullen we maar zeggen en je bent maar één keer op studie in Florida!

Voor diegene die van sushi en lachen houden, hier is een tip: ga sushi eten met Jelle! Gegarandeerd lachen en lekker eten, waarom vraag je je af? Als echte Jappen eten wij onze sushi met stokjes, alleen is Jelle hier niet zo heel goed in.. dit is trouwens zacht uitgedrukt. Sushi die uit elkaar valt of doorweekt is met sojasaus omdat het weereens in het soja bakje viel is vaak het gevolg van de eetkunsten van Jelle. Gelukkig kan hij er zelf ook om lachen en smaakt de sushi toch goed!

Groetjes vanuit Gainesville!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco

Actief sinds 16 Aug. 2014
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 11090

Voorgaande reizen:

17 Januari 2015 - 16 Juni 2015

Stage in Brazilië

20 Augustus 2014 - 28 December 2014

4 maanden studeren in Florida

Landen bezocht: