WEEKENDTRIP ORLANDO!!!! - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Marco Heijnen - WaarBenJij.nu WEEKENDTRIP ORLANDO!!!! - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Marco Heijnen - WaarBenJij.nu

WEEKENDTRIP ORLANDO!!!!

Blijf op de hoogte en volg Marco

23 September 2014 | Verenigde Staten, Gainesville

Het is maandag ochtend, net weer een les achter de rug en nog bijkomen van een schitterend weekend. Aangezien ik voor mezelf elke dag een klein stukje schrijf en er soms wel leuke dingen in staan voor jullie zet ik gewoon alles erop!

Test day 16-09-2014
Vandaag was het tijd voor het eerste exam van plant ID, erg veel leren had ik niet gedaan aangezien dit allemaal niet zo moeilijk was. Maar eerst hadden we nog de tropical fruit les, hier kregen we ook een test ofja eigenlijk een quiz. Onaangekondigd en deze telt als bonus voor het eindexamen, hierdoor belonen ze mensen die opletten en naar de les komen. Helaas waren de vragen aan de lastige kant dus erg veel bonuspunten zal ik niet krijgen. De andere toets ging gelukkig wel goed en aangezien die wel voor punt was heb ik ut toch goed gedaan. Na het middagdutje was het alweer tijd voor de laatste les vandaag, ik moet hier een presentatie over Kenia gaan geven. Hoe ze in Kenia de gewassen verbouwen en wat algemene info. Geen land wat ik zelf zou kiezen maar goed je wordt er niet stommer van. ’s Avonds hebben we niet veel gedaan, beetje game of thrones gekeken en wat gechilld op de gang.

Mittwoch 17-09-2014
Na weer een rustig avondje was het vandaag tijd om uit te gaan, Marlies is jarig en dat betekent feest! Marlies is een Nederlandse vriendin en ze had ons uitgenodigd voor een feestje bij haar thuis om vervolgens naar Grog te gaan, maar eerst is het tijd voor school. De ochtend les ging snel voorbij en daarna was het tijd om even naar de winkel te gaan voor onze wekelijkse boodschappen, lees; cola, noodles, groente en brood. Aangezien mijn riem kapot was gegaan (vraag me niet hoe) moest ik een nieuwe kopen. Alexa was zo aardig om me ergens heen te brengen voor een goedkope riem en een goede mexicaanse lunch!
Nog even leren en dan weer tijd voor de plantentoets, dit keer ging het ietsje minder dan de voorgaande keren maar ach, ik heb in ieder geval weer kunnen lachen om mijn panische klasgenoot. Daarna was het tijd voor gratis eten, een barbecue voor alle faculty members en studenten van horticlture. We waren een beetje te laat maar dat deed er niets aan af dat we speciale gasten waren, althans zo werden we voorgesteld aan de rest van het publiek. Het eten was goed en we hebben weer kennis gemaakt met enkele professors. Snel terug naar huis, douchen, omkleden en op naar het feestje.

Iedereen zal het welbekende Amerikaanse spel beerpong vast wel kennen, thuis doen we dit weleens maar het heeft toch net iets meer als je het hier doet. Met de red cups en blikjes bier was het tijd voor een paar potjes. Nederlanders onderling ging goed maar toen we de Amerikanen voor ons kregen was het meer bier drinken dan balletjes gooien. Gelukkig is het bij beerpong zo dat als je slecht bent en veel drinkt, je vanzelf beter wordt! En laat ik nu heel slecht zijn in beerpong en veel moeten drinken, dus naar mate de avond vorderde werd ik steeds beter. Uiteindelijk toch een paar potjes gewonnen van de Amerikanen, morgenvroeg kan ik dit waarschijnlijk gaan bekomen met een fikse kater maar dat is een zorg voor later. In Grog was het wederom erg gezellig maar om 2 uur was het toch tijd om huiswaarts te keren. Jelle was weereens een echte gentlemen en moest nog even een van mijn navigators naar huis brengen dus ik was alvast aangelopen. Thuis aangekomen nog even gebuurt bij de rest ofja buurten, het was meer lomp op deuren kloppen. Dit tot vreugde van andere mensen die lachend stonden toe te kijken, wij hebben ons in ieder geval weer vermaakt.

Nu vragen jullie je misschien af waarom de titel van deze dag in het Duits is? Tijdens de wandeling naar Marlies liepen we samen met 2 huisgenoten, een daarvan was Duits en ze vond het leuk om weer eens Duits te praten. Een goede mogelijkheid om mij van m’n beste kant te laten zien en om naast Engels ook mijn Duits weer op te schroeven. Complimenten kreeg ik van Michelle dat mijn Duits goed was!

Alweer zo’n donderdag…. 18-09-2014
Ja het was alweer zo’n donderdag, korte nachtrust, kater van heb ik jou daar en wederom om half 9 paraat zitten in de les. Gelukkig kregen we geen echte les maar moesten we luisteren naar presentaties over verschillende tropische vruchten, gepresenteerd door klasgenoten. Hoewel de eerste presentatie over ananas erg leuk en lekker was (verse ananas als hapje) was de tweede presentatie boring as hell. De jongen die deze presentatie gaf moest duidelijk nog een beetje werken aan zijn technieken, voorlezen van een powerpoint is nou eenmaal niet erg interessant om naar te luisteren en als de leraar zegt dat een presentatie maximaal 10 minuten mag duren is het niet de bedoeling dat je na 2 minuten klaar bent. Een andere jongen bleef maar thuis vanwege de zenuwen denk ik, blijkbaar zijn afspraken hier niet belangrijk….
Slapen was eigenlijk het beste wat we vandaag gedaan hebben, het sporten zat er net zoals andere dagen deze week niet echt in. Langzaam werden onze katerkopjes beter dus konden we met onze Nederlandse vriendin, Rennie, een frozen yoghurt gaan eten. Hoewel Jelle en ik toch wel de lompe boeren van het Nederlandse gezelschap zijn komen we er langzaam achter dat de rest dit wel kan waarderen. Een beetje boerse botheid tussen de stadsere Utrechtse is goed voor de afwisseling.

Friday 19-09-2014
Vandaag weer een rustig dagje waarin eigenlijk niet veel is gebeurd, morgen namelijk naar Universal in Orlando dus we moesten goed uitgerust zijn. Beetje de standaard dingen met de toevoeging van de horticulture club meeting. Dit keer was het toppen van de poinsettias de hoofdactiviteit en kregen we uitleg over hoe de poinsettias groeien. Ik kan hier wel dieper op in gaan maar dit is voor de meeste mensen niet zo interessant. Wel hebben we ons 2de tropische fruit gegeten, hoewel ik dit in Nederland weleens heb gegeten is het toch verser en anders om het hier te eten, dus op ons lijstje schrijven we Granaatappel erbij. Nu op tijd naar bedje want morgen gaat de wekker om 6 uur.

Top weekend dag 1 20-09-2014
Zoals gezegd reizen we dit weekend af naar de plek waar het 4 weken geleden allemaal begon, Orlando! De bus zou om 7 uur vertrekken maar aangezien de Amerikanen het niet zo nauw nemen met de tijd was dat ook vandaag het geval. Half 9 vertrokken we uiteindelijk naar Orlando, iedereen was nog moe dus was het een rustig tripje. Aangekomen in het hotel moesten we even wachten en toen iedereen ongeveer klaar was liepen we naar het park. Vandaag stond er een bezoekje aan Island of Adventure te wachten, dit is een themapark dat grofweg is verdeeld in 4 thema’s; stripfiguren, Jurassic Park, Harry Potter en een kinder thema. Niemand wist wat er precies voor attracties waren, alleen over The Hulk en Spider Man hadden we goede dingen gehoord en natuurlijk over het Harry Potter gedeelte.

Waarschijnlijk zijn er weinig van jullie die weleens in een dergelijk park zijn geweest, een themapark hier kun je namelijk niet vergelijken met Walibi of de Efteling. Waar ze bij deze pretparken zich voornamelijk richten op toffe attracties is bij de thema parken de nadruk gelegd op het perfectioneren van de hele belevenis. Onmogelijk is het om te beschrijven hoe zeer men in detail treed bij de verschillende attracties en alle kleine zaken daaromheen, mooi om te zien en vooral indrukwekkend. Voor diegene die nog een keer hiernaartoe willen komen zal ik niet teveel verklappen maar dat is eigenlijk ook onmogelijk aangezien je het zelf meegemaakt moet hebben om te begrijpen wat ik precies bedoel.
We begonnen onze dag bij The Hulk, 20 minuutjes wachten voor een achtbaan met loopings en kurkentrekkers was niet veel en zeker de moeite waard. Voor de jongens die er bekend mee zijn, Sedgyfergo was hier enkele dagen geleden, dus ik moest in deze attractie! Het begon heel rustig waarbij je verwacht dat je omhoog wordt getakeld, alleen op het moment dat dat gebeurt is er iets wat je niet verwacht….. ik laat het hierbij aangezien er misschien nog mensen zijn die hier naartoe willen. Alles moet bij bepaalde achtbanen in kluisjes worden gestopt die je met je vingerafdruk kunt openen, handig en ingenieus. Hoewel The Hulk meer een echte achtbaan was dan een belevenis gingen we door naar Spider Man. Ohja tussendoor nog een vrije val gebeuren gedaan maar dit was waardeloos. Spider man daarentegen was mega top, een achtbaan gecombineerd met 3D beelden en ondersteund door special effects, gaven je het idee dat je in de film was. Op een gegeven moment vielen we omlaag, bijna op de grond, ik dacht dat ik dood zou gaan maar toen….. we vielen in het web van Spider Man, gelukkig maar! Je hoefde de film niet persé gezien te hebben maar bij deze en later bleek ook bij de andere attracties die een belevenis zijn, is het erg handig als je de films hebt gezien. Het maakt de belevenis nog leuker!

Aangezien het vandaag niet erg warm was en de weersvoorspellingen dramatisch waren, was het erg rustig in het park. 20 minuten was waarschijnlijk de langste tijd dat we hebben moeten wachten voor een attractie en met een leuke groep die we hadden vloog ook die tijd zo voorbij. Onze groep bestond voornamelijk uit Duitsers en un enkele verdwaalde Oostenrijker of Amerikaan aangevuld met natuurlijk Jelle en onze andere Nederlandse vriend Martijn. Maar niet warm voor Floridianen of Nederlanders is natuurlijk wel een verschil dus we gingen stug voor de waterattractie! Ook al wisten we wat ons te wachtten stond na het zien van de mensen die eruit kwamen, toch gingen we ervoor. Toen we eruit kwamen waren we inderdaad zeikenat maar het was het waard. Na een heerlijke lunch was het tijd voor het Jurassic Park gedeelte, helaas was de waterattractie hier gesloten dus hier komen we later voor terug.

Opvallend is dat Jelle en ik tegenwoordig bij elke plant die we zien kijken wat het is en dit vaak weten. Aangezien de planten zeker in dit park niet erg divers waren, de jongens die met ons meeliepen keken ons vaak aan hoe we dit wisten. Daarnaast werden we gek toen we onze favoriete Florida plant zagen maar daarover later meer. Na de gesloten waterattractie was het tijd om naar het Harry Potter gedeelte te gaan, ook hier hadden we veel positiefs over gehoord en aangezien ik alle films heb gezien en dit ook wel leuk vindt keek ik hier wel naar uit. Laat ik het zo zeggen, het leek alsof ik op Zweinstein was. Ongelofelijk hoe goed ze het kasteel hadden nagemaakt, het dorpje met alle winkels en zelfs het Butterbeer was aanwezig (was geen echt bier maar smaakte heerlijk).
De Harry Potter ride was het hoogtepunt van dit gedeelte van het park, ongelofelijk hoe goed ze de details hebben nagemaakt. Je komt het kasteel binnen en nog voordat je binnen bent zie je al het eerste deel uit de film, de schreeuwende planten. Eenmaal binnen kom je het kamertje van Perkamentus tegen, het klaslokaal en het trappenhuis mét pratende schilderijen. Werkelijk elk detail tot aan de bewegende krantenkoppen en beelden met de personages aan toe was perfect uitgewerkt. Zoals ik eerder al zei is een dergelijk park niet te vergelijken met de Efteling of iets dergelijks, heel duidelijk zichtbaar is dat bij het wachten voor de attractie. Hoewel er wel wachtrijen zijn is het geen straf om hier stapvoets te lopen. Er is zoveel te zien en bij elke nieuwe kamer die je binnenkomt valt je mond open van verbazing. Hierdoor vliegt de tijd voorbij, beter dan de rechttoe rechtaan wachtrijen die wij gewend zijn. De attractie zelf was wederom geniaal in elkaar gezet, hoewel het geen 3D was leek het of je echt op de bezemsteel zat. Een tour door het kasteel en het zwerkbal veld en daarnaast was het verhaal gewoon goed. Net zoals bij Spider Man wordt je meegesleept in de attractie en kijk je je ogen uit.

Na de Harry Potter ride was het tijd voor de double dragon, een achtbaan waaruit je kunt kiezen tussen de blauwe of rode variant. Uiteraard hebben we allebei gedaan en ook deze achtbanen waren erg goed! Ik denk dat de G-krachten in Amerika iets verder mogen dan in Nederland, maar je kunt de Python dan ook niet vergelijken met dergelijke achtbanen. Het is in ieder geval wederom een aanrader! Tijd voor een iets rustigere attractie ofja de grote kinderen moesten ook spelen. Maar toen zagen we opeens de beste plant van de afgelopen 4 weken…. De Sanseveria! Aangezien Jelle en ik regelmatig het liedje, mijn sanseveria en ik ten gehore brengen was dat ook nu het geval en zeer toepasselijk. Zoals echte Sanseveria fans gingen we met onze helden op de foto en hebben we de rest van de groep de lyrics geleerd van het liedje. De uitspraak was niet fantastisch maar ze vonden het allemaal een mooi liedje, onze fanclub is dus uitgebreidt! De carroussel en jumbo waterattractie waren niet zo spannend maar we moesten er toch langs dus ja dan maar meteen even erin.

Ondertussen hadden we het park één keer rondgelopen maar we waren nog niet moe, bovendien konden we pas om 8 uur inchecken in het hotel dus was het tijd voor nog een rondje. Hoewel we wisten wat er komen ging was het toch indrukwekkend om weer nieuwe dingen te zien die we de eerste keer gemist hadden. Na het tweede rondje moet ik toch zeggen dat de Spider Man en Harry Potter ride bij uitstek het beste waren. Simpelweg omdat hier een verhaal in zit en het gedetailleerde werk dat de bouwers hebben verricht is subliem. Tijd om naar huis te gaan en een verdiende dikke steak bij TGI Friday’s te eten. Gek genoeg is het in deze tent altijd vrijdag, althans dat zegt hun slogan. Eenmaal ingecheckt in het Holiday Inn hotel (deze massive hotel keten is trouwens erg goed en niet te duur, dus voor de mensen die nogeens naar Amerika gaan, een aanrader!), was het tijd om ff lekker gestrekt te gaan. Douchen en daarna uit…. Nee helaas kom je hier echt overal alleen binnen als je 21 bent, heel erg vond ik dat echter niet althans mijn benen vonden het niet erg. Dan maar chillen met onze Franse vrienden, uiteindelijk liep dit uit op een kussengevecht, moegestreden gingen we genieten van onze nachtrust!

Top weekend dag 2 21-09-2014
Na een goede nachtrust was het tijd voor dag 2, vandaag gaan we naar Universal Studios. Van pap en mam had ik al begrepen dat dit een erg goed park is, echter het park in Orlando verschilt nogal van die waar hun zijn geweest in Californië. Hier worden namelijk geen echte films opgenomen maar het park staat wel geheel in het thema van films. Harry Potter, Transformers, Terminator, The Simpsons, Men In Black, E.T., Shrek en nog een paar films/series kwamen aan bod in het park. We begonnen de dag met Shrek, een 4D attractie. Eigenlijk alleen vanwege het 4D leek het me leuk, na een half uur in de rij te hebben gestaan bleek het een flinke tegenvaller. Waarschijnlijk was het leuk voor kinderen tot 10 jaar maar voor ons was het toch niet echt de moeite waard. Dan maar naar een echte mannen attractie,The Hollywood Rocket, een achtbaan waarbij je verticaal omhoog wordt getakeld en na een vrije val een looping gecombineerd met kurkentrekker voor je kiezen krijgt. Je bent dus een paar seconde bovenop de looping, erg tof om te zien. Deze attractie wil ik nog wel een keer in maar daarover later meer. Voor de geïntresseerde, in de volgende link staat een filmpje van de attractie. https://www.youtube.com/watch?v=5NQHNDCAF6k

Na The Rocket was het tijd voor de volgende attractie, hoewel we niet wisten welke we gingen pakken liepen we maar gewoon wat. We kwamen uit bij The Mummy, aangezien ik de film had gezien leek deze attractie wel leuk. Wederom waren de details vanuit de film erg goed en de wachtrij was dit keer maar 5 minuten dus dikker prima daarvoor. De attractie begon rustig maar werd al snel beter, ik weet niet hoe die ging aangezien alles in het donker was maar ik heb me vermaakt! Toen we de attractie uitkwamen leek het alsof we in een oude Amerikaanse stad waren, een optreden op de ene hoek en leuke kroegjes en eettentjes op de andere hoeken. Om vervolgens door te lopen naar King’s Cross oftewel het treinstation uit de Harry Potter film. In eerste instantie dachten we dat dat het wel was voor het Harry Potter gedeelte uit dit park aangezien het andere park zo uitgebreid was. Later bleek dat dit niet het geval was…

In mijn ooghoeken zag ik Krusty Land!!!!! Voor diegene die niet weten wat Krusty Land is, schaam je! Ik zal het kort houden zodat iedereen het snapt, Krusty Land is gerelateerd aan The Simpsons, neem aan dat de meeste dit wel kennen zo niet, schaam je dieper! The Simpsons is een serie die ik vaak en graag kijk dus ik keek erg uit naar dit gedeelte van het park, aangezien ik me net een klein kind voelde deze 2 dagen pastte ik goed tussen de rest van de bezoekers hier. Alles was hier zoals je dat in de serie ook ziet maar het leukste was de attractie. Zodra je binnenkomt zie je overal tv’s hangen waarin de serie wordt uitgebeeld maar de tekst sluit aan op de attractie en het park. De attractie zelf leek niet erg spannend, een karretje en je werd omhoog getakeld maar er was geen rails ofzo zoals dat in de vorige wel was. Toen het eenmaal begon was het echter genieten! Het leek of we in een achtbaan zaten en wederom was het verhaal goed en de details waren perfect. Jammer dat Sesamstraat niet zo spannend is anders hadden ze hier bij de Efteling nog een leuke attractie voor kunnen maken.

Na de ‘’kinder’’ attractie was het weer tijd voor een echte attractie, Men In Black! We moesten onze spullen weer in een kluisje stoppen dus het beloofde een goede achtbaan te worden. Eenmaal binnen was het wachten niet zo erg aangezien ze de wachtrij weer goed hadden gemaakt, maar toen we de attractie zagen werd onze grootste angst werkelijkheid. Shrek was niet de slechtste attractie van de dag. Men In Black was namelijk geen ruige achtbaan zoals we verwacht hadden maar een lasergame achtbaantje, met de nadruk op tje. Hij kwam namelijk niet van de grond af, geen loopings of kurkentrekkers, de topsnelheid was ongeveer 5km per uur. Het hoogtepunt van de attractie was toch wel dat ik een score van 115.000 neerzette, vraag me niet hoe want erg actief was ik niet en daarbij draaide ons karretje af en toe rond. Heel veel meer wil ik er niet over zeggen want het was in één woord; teleurstellend.

Tijd voor lunch/avondeten bij Krusty Burger, hoewel de burgers er aantrekkelijk uitzagen heb ik toch maar mijn maal van gisteren herhaald met een lekkere kip en maiskolf! Aangezien we wisten dat er meer moest zijn bij het Harry Potter deel liepen we daarnaartoe, willekeurig een ‘’gebouw’’ ingelopen, het bleek een muur te zijn met een opening waarachter een compleet dorp schuil ging. Wederom perfect gedetailleerd met als middel punt de bank uit de film. Bovenop zat een mega draak die vuur spuwde! De achtbaan had een wachtrij van 90 minuten maar aangezien we alles al ongeveer gezien hadden besloten we de gok te wagen. Gelukkig duurde het 35 minuten voor we in het karretje zaten ipv 90 en de wachtrij was wederom schitterend met levensecht lijkende bankbediende. De attractie zelf was leuk maar minder goed dan die van gister, helaas maar toch tof om weer meegemaakt te hebben!

Daarna was het tijd voor de Transformers ride, wederom een 3D achtbaan waarin special effects, 3D beelden en een kleine achtbaan worden gecombineerd. Het wagentje was exact hetzelfde als die van Spider Man en gek genoeg leek de hele attractie hetzelfde, zelfs de val die bij Spider Man werd opgevangen door het web was hier ook in verwerkt alleen landde je hier simpelweg op de grond. Aangezien Spider Man super was, was ook Transformers top, weliswaar hetzelfde op de meeste punten maar toch een mega attractie.

Aangezien het al kwart over 6 was en het park om 7 uur sluitte waren we niet van plan om naar E.T. te gaan, later bleek dit een prima keuze want de verhalen hierover bleken nog slechter te zijn dan Men In Black. Dan maar weer terug naar The Rocket zoals ik eerder al vertelde. We besloten om de single riders line te pakken, hierdoor kun je niet naast elkaar zitten maar who cares? Je kon immers je eigen muziek kiezen dus diegene naast je was eigenlijk nutteloos. Daarbij ging de single riders line ongeveer 5x zo snel als de normale. Resultaat: 7 keer achter elkaar in The Rocket, koppijn, veel foute muziek geluisterd en een goed einde van een mooi weekend! Toen de achtbaan mevrouw vroeg of dit niet al mijn 10de keer was voelde ik me een beetje kansloos maar goed de rest was al naar het hotel dus konden Jelle en ik stug doorgaan met genieten van ons weekend als klein kind. Helaas konden we geen 8ste keer meer gaan aangezien het park ging sluiten maar dat vond mijn hoofdje niet erg aangezien die ondertussen aardig door elkaar was geschud.
Tijd om terug te gaan naar het hotel, koffers pakken en lekker slapen in de bus naar huis. Een schitterend weekend en zeker een aanrader voor diegene die ooit nog in Orlando komen!!! Morgen begint het echte leven weer met een toetsweek voor de boeg maar voor nu: Weltrusten!!

ps. ik ben nog steeds aan het wachten op mijn pakketje uit Nederland, waarschijnlijk gaat het via de boot en dan duurt het 3 weken dus hopelijk komt het eind deze week binnen! kan niet wachten!

  • 23 September 2014 - 16:16

    Lou:

    Mikey gaf aan dat het pakketje volgen tracking en tracing bij stap 2 van de 5 was.

  • 23 September 2014 - 21:08

    Jan Broeders:

    Hoi Marco,

    Geweldig om ook jouw kijk op alles wat jullie meemaken te lezen. Hoe meer jullie genieten van het amerikaanse leventje hoe blijer wij worden!

    Pa van Jelle.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco

Actief sinds 16 Aug. 2014
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 11108

Voorgaande reizen:

17 Januari 2015 - 16 Juni 2015

Stage in Brazilië

20 Augustus 2014 - 28 December 2014

4 maanden studeren in Florida

Landen bezocht: